ارزان‌ترین تابلت جهان با قیمت 35 دلار در هند عرضه شد

این تابلت 35 دلاری دارای امکانات ویدیو کنفرانس بوده و سخت افزار آن به راحتی قابلیت ارتقاء را دارد.

0

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری رویترز،دولت هند به صورت رسمی ارزانترین تابلت جهان را که قیمتی در حدود 35 دلار دارد را در دهلی‌نو معرفی کرد.

این دستگاه که بیشتر برای استفاده  دانش آموزان و همچنین دانشجویان طراحی شده است توسط “کاپیل سیبال” وزیر منابع انسانی و توسعه هند در یک کنفرانس خبری معرفی شد.

او در همین مورد گفت:”ما به مرحله‌ای رسیدیم که به راحتی مادربرد،پردازنده ،اتصالات و صفحه نمایش را با هزینه‌ای در حدود 35 دلار طراحی و تولید کردیم”.

این تابلت که با صفحه لمسی عرضه شده است به راحی قابلیت کار با مرورگرهای اینترنتی ،کتاب خوان و حتی امکانات ویدیو کنفرانس را نیز دارد و سخت افزار آن به صورتی انعطاف پذیر است که کاربر بخواهد در صورت تمایل آنرا ارتقاء دهد.

سیبیال ادامه داد که:سیستم عامل این تابلت یک لینوکس مخصوص بوده که ما قصد داریم در سال 2011 آنرا به سراسر جهان صادر کنیم و البته در اندیشه تولید تابلتهای ارزانتر با قیمت 20 و 10 دلار نیز خواهیم بود”.

کشور هند در حدود 3 درصد از بودجه‌ سالانه خود را صرف توسعه آموزش و پرورش می‌کندو دارای نرخ سواد 64 درصدی از 1.2 میلیارد جمعیت کشور خود است ولی تحقیقات نشان می‌دهد که دانش جویان با کمبود امکانات سخت افزاری برای پژوهش  مواجهند که دولت هند در حال بهبود این روند است.

سیبال همچنین از مذاکره با شرکتهای برگ جهانی برای توزیع گسترده این تابلت خبر داد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.