مراقب سارقان در فیس بوک و توئیتر باشید!

شبکه‌های اجتماعی به یک معدن طلای بالقوه اطلاعات برای سارقان تبدیل شده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی‌تلگراف،توئیتر و فیس‌بوک به یک مرکز مورد توجه برای سارقان تبدیل شده است.

شبکه‌های اجتماعی به یک معدن طلای بالقوه اطلاعات برای سارقان تبدیل شده است که می‌توانند به راحتی آن را به یک معدن طلای بالفعل تبدیل کنند.

در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از کاربران بابی‌توجهی به مسائل حفظ حریم شخصی، به راحتی آدرس و حتی تلفن محل زندگی خود را برای دوستان ناشناس خود افشاء می‌کنند و حتی برنامه‌های روزانه خود را برای دوستانی که شاید هیچ وقت ملاقات نکنند به راحتی درج می‌کنند.

بررسی انجام شده توسط یک شرکت بیمه نشان می‌دهد بیش از 50 سارق حرفه‌ای از شبکه‌های اجتماعی برای شناسایی سوژه های خود و سرقت از منازل آنان استفاده می‌کردند.

ریچارد تیلور یک سارق حرفه‌ای سابق که اکنون در کسوت یک فرد مومن در آمده است در این مورد می‌گوید””در سال‌های قبل شما می‌توانستید اطلاعات مربوط به منازل خالی را از پستچی و یا شیرفروش محل خریداری کنید ولی اکنون افراد به صورت آنلاین در حال دادن اطلاعات به شما در مورد رفتن به فرودگاه ، خرید روزانه و یا مسافرت طولانی مدت هستند”.

ریچارد تیلور فعلی و درک سیمپسون توئیتری

او ادامه می‌دهد که :”من همیشه می‌گویم که مهم نیست که شما در فیس بوک 900 دوست داشته باشید چون یکی از آنها دوست و 899 نفر بعدی افرادی با شامه تیز و مبهم هستند”.

تحقیقات نشان می‌دهد که 12 درصد از سارقان از شبکه‌های اجتماعی برای شناسایی قربانیان خود استفاده می‌کنند که به احتمال فراوان با ورود سارقان مدرن‌تر این آمار بسیار افزایش خواهد یافت.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.