چین بودجه برنامه «سد سبز» را قطع کرد

دولت چین از این نرم افزار فیلترینگ مشهور برای بلوکه کردن تصاویر غیر اخلاقی استفاده میکرد.

2

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری رویترز دولت چین پرداخت بودجه به برنامه فیلترینگ سد سبز یا همان Green Dam را متوقف کرده است.

توسعه دهندگان این برنامه اعلام کردند که دولت چین بودجه توسعه و تقویت نسخه‌های بعدی برنامه را پرداخت نکرده و به احتمال فراوان این نقطه پایانی بر این نرم افزار است.

دولت چین تمام تولید کنندگان رایانه در چین را از ماه ژوئن گذشته ملزم کرده بود که محصولاتی که در کشور چین به فروش می‌رسد حتما باید برنامه مذکور را بر روی سیستم کاربران نصب کنند.

توسعه دهنده رسمی این نرم افزار که موسسه Beijing Dazheng Human Language Technology است به صورت رسمی پایان کار این نرم افزار را اعلام کرده و دیگر از آن پشتیبانی نخواهد کرد.

این شرکت و شرکت توسعه نرم افزار Zhengshou Jinhui در ماه می 2008 بودجه معادل 41.7 میلیون یوان (6.16 میلیون دلار) برای توسعه و تولید این نرم افزار دریافت کرده بودند.

دولت چین اعلام کرده بود که نرم افزار سد سبز منحصرا برای بلوکه کردن تصاویر غیر اخلاقی طراحی شده است که البته با انتقادهایی همچون استفاده از این نرم افزار برای سانسور مطالب سیاسی نیز مواجه شده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. کیا مختاری می‌گوید

    امیدوارم دولت ما هم از این کار چینی ها درس عبرت بگیره و دست از این فیلترینگ برداره.

  2. مهدي می‌گوید

    بیان از این نرم افزار مجانی ستاد فیلترینگ استفاده کنن حالشو ببرن
    مجانیه مجانی..