استیو جابز: عذرخواهی می‌کنیم، اما تمام گوشی‌ها مشکل آنتن دارند!

مدیرعامل اپل با تشریح مشکل آنتن آیفون 4 در پایان اعلام کرد که اگر خوشحال نیستید، می‌توانید گوشی خود را پس بدهید و هزینه کامل را دریافت کنید.

5

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری فرانسه شرکت اپل شب گذشته به طور رسمی به خاطر این موضوع که آیفون 4، تلفن همراه جدید این شرکت نواقص فنی زیادی دارد، از مشتریان خود عذرخواهی کرد.

مدیر عامل شرکت اپل در نشست اضطراری این شرکت که به همین مناسبت برگزار شده بود گفت: ما از تمام مشتریانی که تلفن‌های همراه آنها مشکل آنتن‌دهی دارد عذرخواهی می کنیم، اما باید بگویم که مشکل آنتن‌دهی در تلفن‌های همراه یک مساله فراگیر و عمومی است و تنها مختص آیفون نیست و شرکت‌های دیگر سازنده تلفن همراه مانند بلک‌بری یا اچ‌تی‌سی هم بارها با این مشکل مواجه شده‌اند.

استیو جابز در این نشست تصریح کرد: ما عالی نیستیم، این را ما می‌دانیم و شما هم می‌دانید، گوشی ها هم عالی نیستند.
اما ما می‌خواهیم همه کاربران را خوشحال کنیم، اگر شما این را در مورد اپل نمی‌دانید، پس اپل را نمی‌شناسید، ما عاشق خوشحال کردن کاربران هستیم.. ما به دنبال راه‌حل بودیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مشابه در آنتن‌دهی سایر گوشی‌ها گفت: ما اول فهمیدیم که نوکیا، موتورولا و سایر گوشی‌ها هم این مشکل را دارند و حتی به تصاویر ویدیوئی یوتیوب هم اعتماد نکردیم و آزمایش‌های خودمان را انجام دادیم.

جابز سپس در حالی که در پشت سر وی تصاویر گوشی‌های مختلف نمایش داده می‌شد، ادامه داد: در گوشی بلک‌بری مدل “Bold9700” ابتدا 5 خط آنتن وجود دارد اما وقتی با دست چپ آن را بگیرید، تعداد خطوط آنتن آن به یک خط کاهش پیدا می‌کند.

وی سپس نتایج آزمایش گوشی‌هایی مانند گوشی آندرویید HTC مدل Droid Eris  و تلفن همراه ویندوز موبایل شرکت سامسونگ یعنی Omnia II  را نشان داد که گوشی HTC  تمام آنتن‌دهی خود را از دست می‌داد و گوشی سامسونگ نیز تنها موفق به حفظ یک میله آنتن خود می‌شد.

استیو جابز در ادامه و با اشاره به این آزمایشات تاکید کرد که هیچ کدام از این‌ها استاندارد شده نیستند و خاطرنشان کرد که این زندگی در دنیای اسمارت‌فون‌هاست، گوشی ها عالی نیستند  و هر گوشی نقاط ضعفی دارد.

جابز افزود: ما کامل نیستیم و تلفن های همراه ما نیز کامل و بی‌عیب و نقص نیستند اما گفتن این نکته نیز لازم است که از 24 ژوئن (آغاز فروش آیفون 4) تاکنون بیش از 3 میلیون دستگاه آیفون 4 به فروش رفته و رضایت مشتریان را هم جلب کرده است.

مدیر عامل شرکت اپل با تاکید بر اینکه کاربران می‌گویند که با بامپر (قاب روکش) همه مشکلات برطرف شده است، اعلام کرد که  شرکت اپل برای جلب رضایت کامل افراد در مورد آخرین تلفن همراه خود و برطرف نمودن مشکل آنتن‌دهی، یک قاب مجانی این تلفن را در اختیار دارندگان آن قرار می‌دهد.

استیو جابز با اشاره به اینکه پول تمام کاربرانی که برای قاب این گوشی هزینه‌ای پرداخت کرده‌اند پس داده خواهد شد، تصریح کرد: اگر باز هم خوشحال نیستید، می‌توانید گوشی خود را پس بدهید و هزینه کامل را دریافت کنید. ما می‌خواهیم همه را خوشحال کنیم و اگر نتوانیم شما را خوشحال کنیم ، پولتان را کامل پس می‌دهیم.

استیو جابز البته شرطی هم برای این موضوع تعیین کرد که آن هم این است که گوشی در زمان عودت کاملا سالم باشد.

مدیرعامل اپل در پایان نشست اضطراری تاکید کرد که ما این کار را انجام می‌دهیم چون کاربران خود را دوست داریم و اگر اشتباه کنیم،  بلند می‌شویم و بیشتر سعی می‌کنیم و وقتی موفق شویم کاربران برای تشویق ما، با ما خواهند ماند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که ما برای اینکه مشکل را حل کنیم، 22 روز تلاش کردیم و البته اساس این مشکل را پیدا کردیم. اساس این مشکل این است که اسمارت‌فون‌ها مشکلات مختلفی دارند و ما این را به آسانی و با نشان دادن اینکه چگونه باید گوشی را در دست بگیرند، شرح دادیم.

در همین حال و پس از این نشست، در سوال و جواب استیو جابز و مهندسان ارشد اپل با خبرنگاران، خبرنگاران با کنایه از جابز پرسیدند که آیا خود او هم از این قاب‌ها استفاده می‌کند که وی پاسخ داد: نه من مشکلی ندارم و گوشی را اینطور در دست می‌گیرم و باز هم روشی که این شرکت روش صحیح در دست گرفتن آیفون 4 می‌داند را نشان داد.

یکی از خبرنگاران نیز به طعنه از جابز پرسید که من هر کاری می‌کنم گوشی بلک‌بری من این طور کاهش انتن ندارد، می‌شود به ما نشان دهیدکه چطور این کار را کردید؟ استیو جابز در پاسخ به این سوال گفت: این موضوع در بعضی مکان‌ها اتفاق نمی‌افتد. خبرنگار مذکور در پاسخ گفت اما این پاسخ من نبود.

شرکت اپل همچنین صفحه ویژه‌ای را به توضیح اینکه مشکل آنتن‌دهی در تمام گوشی‌ها دیده می‌شود، اختصاص داده است که می‌توانید در اینجا ببینید. فیلم کامل این نشست نیز از اینجا قابل دریافت است.

پ.ن:

فارنت: در پایان به خاطر تاخیر در عرضه این گزارش عذرخواهی می‌کنیم .

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. افشین کسایی می‌گوید

    یبار دستت بگیر تا ببینی چرا اینهمه سر و صدا کرده
    تا نباشد چیزکی…مردم نگویند چیزها

  2. سید علی حسینی می‌گوید

    اصلا این اپل چی داره که این همه جلب توجه کرده وقیمتش اینقدر زیاده

  3. […] پس از آنکه استیو جابز مدیرعامل اپل روز جمعه گذشته در نشست اضطراری خود در خصوص مشکلات فنی تلفن همراه آیفون ۴، علی‌الخصوص […]

  4. مهدي می‌گوید

    استیو همیشه با روانشناسیاش و چرب زبونی مشتری هارو تو دستش نگه می داره؟!
    البته کاره سختی هم هست.

  5. سينا می‌گوید

    خیلی ممنون
    مطلب خیلی خوبی بود و کامل تر از سایت های دیگه.