خودرویی که در کمتر از یک دقیقه به بالگرد تبدیل می‌شود!

پره‌های گردان این خودرو/ بالگرد در کمتر از یک دقیقه از مکان ویژه خود در آمده و این خودروی چهار محوره را نبدیل به یک بالگرد می‌کنند.

11

به گزارش فارنت و به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل یک شرکت ساخت تجهیزات هوایی در تگزاس آمریکا از طرح خود برای ساخت خودرویی زرهی خبر داد که قابلیت تبدیل شدن به بالگرد را در کمتر از یک دقیقه دارد.

این خودروی زرهی چهار محوره (4×4) با این هدف طراحی شده که در میادین جنگی و عملیات‌هیا شهری بتواند سرنشینان خود را از بمب‌های کنار جاده‌ای مصون نگهداشته و قابلیت عملیات بیشتری داشته باشد.

این خودروی زرهی که طرح آن از سوی شرکت ساخت تجهیزات هوایی AVX عرضه شده قادر به حمل چهار سرنشین با تجهیزات کامل نظامی است و می‌تواند 250 مایل تقریبا 402 کیلومتر را با یک باک کامل چه در زمین و چه در هوا طی کند.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که تقریبا هر سربازی می‌تواند با این خودرو هم رانندگی کرده و هم پرواز کند و نیازی به برخورداری از گواهینامه پرواز برای استفاده از این خودرو نیست.

این شرکت ادعا کرده است که پره‌های گردان این خودرو/ بالگرد در کمتر از یک دقیقه از مکان ویژه خود در آمده و این خودروی چهار محوره را نبدیل به یک بالگرد می‌کنند.

این کمپانی که هنوز تنها طرح این خودرو را عرضه کرده، اعلام کرده است که این خودرو به طور ویژه مناسب استفاده در عراق و افغانستان است، جائیکه سربازان با خطر همیشگی بمب‌های کنار جاده‌ای و یا مواد منفجر شونده دست‌ساز روبرو هستند.

دیلی‌میل در گزارش خود آورده است که وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون این طرح را تحت نظر خود قرار داده است. چرا که پنتاگون به دنبال روشی مفیدتر و بزرگتر برای محافظت از سربازان خود در میدان‌های جنگ با دشمن و هنگام تردد بین پایگاه‌ها است.

خودروی زرهی شرکت AVX بنا بر اعلام این شرکت قادر به پرواز با سرعت 225 کیلومتر بر ساعت و 138 کیلومتر بر ساعت بر روی جاده و 48 کیلومتر بر ساعت بر روی زمین‌های ناهموار خواهد بود و این درحالیست که این خودرو ظرفیت حمل تقریبا 520 لیتر سوخت را نیز داراست.

دیلی‌میل در پایان گزارش خود آورده است که این شرکت احتمالا از چندین سال پیش در حال کار بر روی نمونه آزمایشی این خودرو بوده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

11 نظر برای این مطلب
  1. Good Male می‌گوید

    باید به اون دسته از کسانی که میگن فتو شاب بگم نرم افزار برای کارهای گرافیکی خیلی معمولی هست و مطمئناً مهندسین طراح این ماشین نیازی به این برنامه ندارن .ضمن اینکه نخودم کاملاً به فتوشاپ تسلط دارم و 100 % مطمئنم این اتومبیل واقعی است به این دلیل که از آشناهاکه در Usa زندکی میکنند صحت و درستی این خبر را پرسیدم و تایید کردن . پس یه کمی واقع بین باشید تا بتونیم ماهم یک چنین ماشینهایی رو اگر بتونیم بسازیم . ضمن اینکه تو خبر گفته گنجایش 520 لیتر سوخت رو دارد ولی نگفته چه سوختی که این هم مطمئناً سوخت این اتومبیل جزئی از فناوریهای پیشرفته هست که کسی از اون اطلاعی نداره . با تشکر

  2. azer می‌گوید

    این کامنتها هم واسه خودش دنیایی داره.
    بعضی ها هنوز متوجه نمیشن طرح مفهومی یعنی چی؟
    اسم فتوشاپ رو شنیدن….دیگه….!
    خوش به حال طراحش و سازندگانش,تو یه دنیای دیگه هستن.

  3. حبيب می‌گوید

    سلام
    خدمت دوستان عزیزی که فقط به ساخت پراید می نازند عرض کنم که این که چیزی نیست این تازه یک جرئهای از پیشرفت صنعتی اونها هست پس یکم دیدتون رو باز کنین دنیارو ببینین

  4. Saeid74 می‌گوید

    این که ضایست فتوشاپ تازه جایی برای 520 لیتر سوخت نداره اگر هم بشه توش جا داد موتور و بقیه ی سیستمش بیرون میمونه

  5. hani می‌گوید

    البته که باید عرض دوستان فوتوشاپ شناس کنم که این تصاویر فوتوشاپی نیست و اینکه اقایان در ایران ما فقط این دو سه تا نرم افزار پیدا میشه که مردم می شناسند بلکه این تصاویر با نرم افزارهای طراحی صنعتی ساختند و این طرح هم یک طرح ارائه شده است و این تصاویر از نمونه پیش ساخته ان نیست که شما مچ بگیرین و کلاس بزارین که ناشیانه بود
    این یک فناوری فوق العاده پیشرفته ایست و به این ساده گیهایی که شما می فرمایین نیست
    و واقعا صد افرین داره به این مغزهایی که این رو ساختند که رانندگی و پرواز رو یکی کردن

  6. حسین می‌گوید

    واقعاً ناشیانه بوده ، یه بچه هم نگاه کنه میفهمه واقعی نیست

  7. امیر می‌گوید

    ایده جالبی داره

  8. علی می‌گوید

    عکس ها صد در صد فتو شاپه!!
    خیلی هم ناشیانه است!!

  9. حصول می‌گوید

    البته همانطور که مشخص است، طرح فوق فعلا یک طرحی مفهومی و کانسپت بوده که (حد اکثر) نمونه اولیه آن ساخته شده است و زمان می برد تا به تولید انبوه برسد.

  10. somebody می‌گوید

    آقا لینک خبر رو بدین تا از صحت این موضوع اطمینان پیدا کنیم! شاید یکی هم خریدیم!

    فارنت: لینک شرکت سازنده بر روی نام این شرکت در متن خبر از ابتدا قرار داده شده بود. به امید اینکه از این گونه اخبار در کشور عزیز خودمون هم شنیده بشه..

  11. حسین می‌گوید

    شبیه اسباب بازیه
    چه جوری میخواد دور بزنه ؟
    ملخ های عقبشم خیلی مشکوکه اصلا فکر نکنم تونه پرواز کنه
    این مثل یه نقاشی بچه گانست