برای اطمینان بیشتر، دوچرخه خود را به درخت گره بزنید!

یک جوان طراح انگلیسی دوچرخه‌ای را طراحی کرده است که دوچرخه‌سوار در هنگام پارک کردن و برای جلوگیری از سرقت، براحتی آن را خم کرده و به میله چراغ برق گره بزند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل یک طراح جوان 21 ساله، دوچرخه‌ای را طراحی کرده است که شاید بتواند مانع از افزایش آمار سرقت آنان در معابر عمومی شود.

کوین اسکات دوچرخه ای را طراحی کرده است که دوچرخه‌سوار هنگامی که قصد پارک آن را دارد برای احتیاط بیشتر می‌تواند آن را به اولین میله چراغ برق در پیاده‌رو و یا درخت بدون استفاده از قفل و یا زنجیر گره بزند.

وی که دانش‌آموخته دانشگاه مونت‌فورت است از یک سیستم دنده جغجغه‌ای در بدنه دوچرخه بهره برده که به دوچرخه‌سوار اجازه می‌دهد تا به راحتی دوچرخه خود را که از میانه خم می‌شود به سمت دیگر دوچرخه قفل کند.

این طراح جوان در نظر داشته است که علاوه بر بالابردن امنیت دوچرخه در زمان پارک به نوعی مکان اشغال‌شده توسط آن را نیز کمتر کند تا جای کمتری را نیز به خود اختصاص دهد.

وی طراحی این دوچرخه را طوری انجام داده است که با وجود خم شدن از وسط در هنگام راندن دوچرخه هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید و براحتی در زمان پارک از وسط خم می‌شود.

دوچرخه طراحی شده کوین اسکات این روزها در نمایشگاه طراحان جدید در مرکز تجاری ایزلینگتون در شمال لندن به نمایش گذاشته شده است.

دیلی‌میل در گزارش خود اورده است که بنا بر آمار رسمی روزانه 52 دوچرخه در لندن دزدیده می‌شود و آمار 23748 دوچرخه دزدیده شده در سال 2009- 2010 نسبت به سال گذشته آن 27.8 درصد رشد نشان می‌دهد و این درحالیست که پلیس بر این باور است که آمار واقعی می‌تواند دو برابر این موضوع باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که دوچرخه‌سواران لندنی باید حدود ده درصد قیمت دوچرخه خود را صرف خرید یک قفل کنند که گاهی برای اطمینان بیشتر به دو قفل هم می‌رسد تا بتوانند بدنه آن را به جایی قفل کنند و تمام اینها در کنار خیابان هیا شلوغ و عاری از جای پارک لندن، نشان از آن دارد که این طراح جوان لندنی ایده خوبی را به کار بسته است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.