کاربران «فیس‌بوک» روزانه «16 بیلیون دقیقه» را در این سایت می‌گذرانند!

کاربران فیس‌بوک هر هفته 6 بیلیون محتوای اینترنتی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و ماهانه بیش از 3 بیلیون عکس را آپلود کرده و روزانه 16 بیلیون دقیقه را در این سایت می‌گذرانند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از “اسلش‌دات” کاربران شبکه اجتماعی آنلاین فیس‌بوک روزانه 16 بیلیون دقیقه از وقت خود را در این وب‌سایت می‌گذرانند.

شش سال از زمانی که زوکربرگ دانشجوی سال دوم دانشگاه هاروارد فیس‌بوک را با استفاده از یک سرور و برای استفاده دانشجویان این دانشگاه برای ارتباط با هم تاسیس کرده، می‌گذرد. اکنون و با رشد غرقابل باور این سایت، فیس‌بوک برای پاسخگویی به بیش از 400 میلیون کاربر خود به 60 هزار سرور خود تکیه دارد.

کاربران فیس‌بوک هر هفته 6 بیلیون محتوای اینترنتی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و ماهانه بیش از 3 بیلیون عکس را آپلود کرده و روزانه 16 بیلیون دقیقه را در این سایت می‌گذرانند.

این آمار شگفت‌انگیز هفته گذشته از سوی “تام کوک” یکی از اعضای گروه مهندسی سیستم فیس‌بوک در کنفرانس اوریلی ولوسیتی اعلام شد.

بر اساس این آمار سرورهای فیس‌بوک در هر ثانیه 50 میلیون عملیات و پردازش را به صورت عمده میان سرورهای خود و لایه های ذخیره‌سازی خود انجام می‌دهند. بیش از یک میلیون وب‌سایت قابلیت‌هایی در تماس با فیس‌بوک دارند و کاربران آنلاین این سایت در هر ثانیه بیش از یک میلیون تصویر را می‌بینند.

فیس‌بوک برای از عهده بر آمدن این رشد روزافزون در نظر دارد یک دیتاسنتر جدید در پرینویل در ایالت اورگان بسازد که علاوه بر سرورها، زیرساخت‌های دیگر ذخیره داده این سایت را نیز تامین کند.

در آخرین آمار فیس‌بوک موارد مهم زیر نیز قابل توجه است:

– 50 درصد از کاربران فیس‌بوک هر روز به این وب‌سایت مراجعه می کنند.

– به طور متوسط هر کاربر در این سایت 130 دوست اینترنتی دارد که 70 درصد محتوای اینترنتی او را در ماه فراهم می‌کنند.

– نزدیک به 70 درصد کاربران فیس‌بوک خارج از ایالات متحده هستند.

– بیش از 100 میلیون کاربر فیس‌بوک از طریق تلفن همراه به صفحه خود در این سایت وارد می‌شوند و این کاربران به نسبت دیگر کاربران دو برابر فعال‌تر هستند.

– بیش از 100 میلیون وب‌سایت با پلاتفرم فیس‌بوک به صورت یکپارچه قرار دارند.

پیش از این و در کنفرانس استراکچر 2010، جاناتان هیلیگر معاون عملیات‌های فنی فیس‌بوک تاکید کرده بود که این وب‌سایت هیچ برنامه‌ای برای تغییر موثر ساختار خود در برابر مشکلاتی که اکنون با آن دست و پنجه نرم می کند ندارد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.