ادوبی در خصوص وجود حفره بزرگ امنیتی در محصولات خود هشدار داد

0

شرکت ادوبی از وجود حفره امنیتی و آسیب‌پذیر بحرانی در برخی نسخه‌های برنامه‌های فلش پلیر، ادوبی ریدر و آکروبات خود خبر داد که باعث از کار افتادن ناگهانی سیستم و یا محلی برای نفوذ هکرها و در نتیجه امکان کنترل رایانه کاربران شود.

به گزارش “بلومبرگ”، این شرکت نرم‌افزاری که مقر آن در منطقه سن خوزه در ایالت کالیفورنیا است این نقص امنیتی را روز گذشته در بولتن امنیتی خود بر روی وب‌سایت خود منتشر کرده است.

ادوبی اعلام داشته است که این حفره‌های امنیت بر روی برنامه ادوب فلش پلیر نسخه 10.0.45.2 و نسخه‌های پیش از آن که برای سیستم عامل‌های ویندوز، مکینتاش، لینوکس و سولاریس عرضه شده بود، تاثیرگذار بوده است.

ادوبی هنوز هیچ وصله امنیتی برای ترمیم این حفره امنیتی منتشر نکرده است

این شرکت همچنین با اعلام اینکه تاکنون گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از این آسیب‌پذیری امنیتی منتشر نشده، تاکید کرده است که هنوز ترمیم رسمی برای آن ایجاد نشده و زمان انتشار وصله امنیتی برای ترمیم این آسیب‌پذیری مشخص نشده است.

ادوبی در عین حال اعلام داشته است که به نظر نمی رسد که نسخه 10.1 برنامه فلش‌پلیر که کاندید انتشار نهایی است در برابر این حفره امنیتی آسیب‌پذیر باشد و امن بودن برنامه‌های ادوبی ‌ریدر و آکروبات 8.X نیز مورد تایید قرار گرفته است.

پیش از این استیو جابز مدیرعامل شرکت اپل به دلیل عدم استفاده از فناوری فلش در محصولات جدید خود مانند آیپد مورد انتقاد قرار گرفته بود. استیو جابز پلتفرم فلش را “پرایراد” خوانده و حمایت خود را از استاندارد رقیب HTML5 اعلام کرده بود.

پیش از این کارشناسان امنیتی نیز پیش‌بینی کرده بودند که با در دسترس قرار گرفتن فلش و آکروبات ریدر ادوبی در تمامی سیستم‌های عامل و مرورگرهای وب، نرم‌افزارهای این شرکت در سال 2010 به هدف اصلی تبهکاران اینترنتی تبدیل خواهد شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.