آیا گوگل سرانجام اپل را مغلوب می‌کند؟

گوگل همانند مایکروسافت در حال همگانی کردن سیستم عامل خود است و هیچ گونه محدودیتی در این راه اعمال نمی‌کند.

4

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی” Tgdaily” ،گروهی از تحلیلگران بازار فن آوری عقیده دارند گوگل می‌تواند با استفاده از تاکتیک مایکروسافت به تسلط اپل بر بازار تلفن‌های همراه هوشمند پایان دهد.

در اواخر دهه 1980  مایکروسافت با تغییر تاکتیک خود موفق شد تسلط رایانه های مکینتاش را در بازار امریکا پایان داده و خود به بازار مسلط شود.

تبنا به گفته تحلیلگران مالی در شرکت” Trefis” یک تشابه قوی بین استراتژی گوگل در بازار تلفن‌های همراه هوشمند  به تاکتیک شرکت مایکروسافت در قبال رایانه‌های شرکت اپل وجود دارد که باعث شد تا ویندوز به سیستم عامل غالب در بازار رایانه‌های شخصی بدل شود.

در آن زمان مایکروسافت مجوز سیستم عامل خود را به هر سازنده رایانه که علاقمند بود اهدا می‌کرد و الان هم گوگل در حال انجام همین کار است  و سیستم عامل آندروئید را به هر سازنده تلفن همراهی که علاقمند است اهدا می‌کند و این پیش از پیش بازار شرکت اپل را به خطر می اندازد.

در سال 1970 شرکت اپل شروع به تولید رایانه در امریکا کرد و در سراسر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 مسلط بر بازار امریکا بود و لی تاکتیک مایکروسافت سرانجام اثر خود را گذاشت و شرکت اپل شروع به از دست دادن سهم بازار خود کرد و الان یعنی در اسل 2010 این سهم چیزی در حدود 5 درصد است.

در حال حاضر گوگل  آندروئید را سازگار با اکثر شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه مانند موتورولا و تلفن‌های همراهی است که سیستم عامل اختصاصی خود را ندارند عرضه می‌کند.

گفتنی است با اینکه سیستم عامل آندروئید یک سال پس از عرضه آیفون معرفی شد ولی در همین مدت کوتاه توانسته است تا به مهمترین رقیب اپل تبدیل شود و حتی توانست بر فروش تلفن همراه آیفون در امریکا پیشی بگیرد  و به نظر می‌رسد بتواند با ادامه دادن همین استراتژی بلایی را که شرکت‌مایکروسافت بر سر اپل آورد را این بار در حوزه تلفن همراه تکرار کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. علي ژكفر می‌گوید

    اپل هم ایده های خوبی در عرصه تکنالوژی اما گول خوبتر از اپل نقشه های در فکر خیال بافی میکند اما هردو گول های بزرگن نمیتوانم…. چیزی بیش از این بگم

  2. amir می‌گوید

    گوگل می تونه کل اپل رو یک جا بخره

  3. M.tolooei می‌گوید

    خوب نه این سری گوگل کم میاره و اپل گوگل رو مغلوب میکنه

  4. III.6 می‌گوید

    این عکسرو از کجا گیر آوردین! از خنده غش کردم!