حمله بزرگ به فیس‌بوک با پیشنهاد تماشای یک فیلم خنده‌دار!

در این شگرد هکرها برای بدست آوردن اطلاعات شخصی به کاربران پیشنهاد تماشای یک فیلم ویدیوئی را می دهند.

0

به گزارش فارنت به نقل از پایگاه اینترنتی  Mashable  شبکه اجتماعی اینترنتی فیس‌بوک در 3 هفته اخیر شاهد سه حمله همه‌جانبه بوده است که در این حمله‌ها مهاجمان در تلاش برای سرقت اعتبار کاربران در این وب‌سایت، آلوده کردن رایانه آنها و حتی بدست آوردن اطلاعات شخصی آنان مانند آدرس خانه آنها بوده‌اند.

این حمله با استفاده از ارسال یک فیلم ویدیوئی با عنوان “فیلم خنده‌دار” (hilarious video ) به صفحه شخصی برخی از کاربران در این وب‌سایت صورت گرفته بود که کاربران با کلیک بر روی آن به صفحه‌ای هدایت می‌شدند که از آنها نام کاربری و همچنین رمز عبور آنها درخواست می‌شد.

در ادامه این حمله شما به صفحه فیس‌بوک خود بازگردانده شده و یک برنامه برای تماشای این فیلم را نصب می‌کردید و به شما پیشنهاد می‌شد که برنامه‌ای برای تماشای فیلم‌های با قالب فلش را دانلود کنید (FLV player) که با دانلود و نصب آن رایانه شما به این کرم اینترنتی آلوده می‌شد و بدتر از آن پیغامی این چنینی برای شما ظاهر می‌شد که : بسته به محل اقامت شما، شما احتمالا برنده یک دستگاه آی‌پد شده‌اید…اگر شما آدرس خود را وارد کنید.. و باقی قضایا..

راه حل: اگر شما این فیلم ویدیوئی با همین عنوان را در صفحه فیس بوک خود دیدید به راحتی آن را حذف کنید و اگر آن را در جای دیگری از فیس‌بوک دیدید هرگز بر روی آن کلیک نکنید و البته این قانون بدیهی را فراموش نکنید: هیچگاه برای ورود به صفحه فیس‌بوک خود از صفحه دیگری به غیر از Facebook.com استفاده نکنید.

اما اگر کار از اینها گذشته و اکنون لقب قربانی این حمله را به خود گرفته‌اید، سریعا رمز عبور فیس‌بوک خود را عوض کرده و برنامه Media Player HD را که در صفحه خود نصب کرده بودبد پاک کنید و با یک آنتی‌ویروس به روز شده خوب رایانه خود را اسکن کنید.

در اینجا می‌توانید فیلم ویدیوئی تشریحی این حمله را ببینید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.