ارتش آمریکا «نفربر» هوشمند طراحی و آزمایش کرد

این سیستم در مقابل هرگونه حملات خصمانه و مواد انفجاری از جان سربازارن محافظت می‌کند.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tgdaily، ارتش آمریکا با همکاری شرکت “لاکهید مارتین” در حال آزمایش‌های نهایی خودروهای نفر‌بر هوشمندی است که قابلیت محافظت از جان سربازان در مقابل مواد انفجاری و سوانح غیر قابل پیش بینی را دارد.

“گلن میلر” سخنگوی شرکت “لاکهید مارتین” در این مورد گفت: “این سیستم هوشمند اجازه می‌دهد که کاروان‌های ارتشی به دنبال یکدیگر حرکت کرده و به راحتی یکدیگر را پوشش بدهند تا یک خوردو در زیر فشار حملات قرار نگیرد”.

این سیستم که  “The Convoy Active Safety Technology system” یا همان” Cast” نام دارد به خودروی پیشرو امکان رهبری کل کاروان را می‌دهد و در مواقع اضطراری به نجات  جان سایر سربازان کمک فراوانی می‌کند.

بنا بر اعلام شرکت لاکهید این سیستم اجازه مستقیم عکس‌العمل دربرابر هرگونه وسایل انفجاری را دارد که این موضوع در افغانستان و عراق و برای ارتش امریکا بسیار به کار می‌آید و Cast  در مقابل مواد انفجاری و حملات خصمانه بسیار تاثیر گذار است.

گفتنی است که این سیستم در نهایت امنیت، راحتی، انعطاف پذیری با تاکتیک‌های نظامی برنامه ریزی شده و کاملا منطبق بر ظرفیت‌های وسیله نقلیه است.

در این سیستم از سنسوری به نام AutoMate استفاده می‌شود که قادر است حتی در مناطق خطرناک بدون اپراتور انسانی به پیشروی خود ادامه دهد و کارایی این سنسور در حدی است که توانایی اندازه گیری هر گونه فشار در سطح زمین و اطراف وسایل زرهی را دارد و دارای بالاترین قدرت عکس العمل در مقابل حملات ناگهانی است.

انتظار می‌رود با ورود Cast به ارتش آمریکا که مانند یک چتر حمایتی عمل خواهد کرد، تلفات نیروی انسانی این ارتش تا 25 درصد کاهش پیدا کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. صابر می‌گوید

    واقعاً این لاکهید تو صنایع جنگ افزاری رودست نداره

    از ساخت پهباد های فوق مدرن تا …….

    از مطلب زیباتون هم خیلی ممنونم