فضانوردان لکه نفتی خلیج مکزیک را از فضا «ترسناک» ارزیابی کردند!

این لکه نفتی به راحتی از فضا قابل مشاهده توسط فضانوردان بوده و ترسناک به نظر می‌رسد.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Msnbc  سیل و لکه بزرگ نفتی که چندی است که در خلیج مکزیک روان شده است دچار وحشت فضانوردان نیز شده است.

این لکه و بحران نفتی زمانی آغاز شد که هفته گذشته،‌ بر اثر وقوع انفجار در تجهیزات نفتی زیردریایی هوریزون متعلق به شرکت “British Petroleum “،‌ واقع در خلیج مکزیک،‌ حجم فراوانی از نفت خام به دریا سرازیر شد و این لکه نفتی بزرگ که هنوز نشتی آن نیز ادامه دارد حیات وحش موجود در خلیج مکزیک را به سختی تهدید می‌کند.

فضانوردان ایستگا فضایی که از دیدن این لکه نفتی بر روی خلیج مکزیک شوک زده بودند در گفتگو با خبرنگاران از طریق کنفرانس ویدیویی آن را بسیار ترسناک توصیف کردند.

“کوتوف” کیهان نورد روسی این ایستگاه در این مورد گفت:”در حدود 30 دقیقه پیش ما از خلیج مکزیک گذشتیم و انچه را که دیدم بسیار ناامید کننده بود و احساس من در مورد این لکه نفتی اصلا جالب نیست”.

در ضمن این فضانوردان به راحتی خاکستر ناشی از فوران عظیم آتشفشان ایسلند را مشاهده می‌کنند و در مورد اثرات زیست محیطی ان نیز نگرانی خود را اظهار داشته‌اند.

گفتنی است که 5 فضانورد سفینه” آتلانتیس STS-132 “که به مسائل زیست محیطی توجه خاصی دارند  ماموریت دارند که مدارگرد زمین را برای پروازهای فضایی در آینده ای نزدیک بررسی ونهایی کنند  و البته آنها در این هفته واحد پزوهشی کشور روسیه و سخت افزارهای آن را به ایستگاه فضایی مستقر در مدار زمین منتقل می‌کنند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.