زن معلول 32 ساله آمریکایی به کمربند مشکی تکواندو می‌اندیشد

این زن 32 ساله که از ناحیه هر دو دست معلول بوده و از ناحیه بازو به پایین دست ندارد، امیدوار است دز ماه آینده در آزمون کمربند مشکی سربلند بیرون بیاید.

0

به گزارش فارنت و به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی‌تلگراف یک زن آمریکایی که به طور مادرزادی معلول بدنیا آمده و دستان وی تا بازو بیشتر نیستو حتی از ناحیه کشکک پا نیز معلول است، امیدوار است کمربند سیاه خود را در امتحان ماه آینده کسب کند.

روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارش خود آورده است که شیلا رادزویچ 32 ساله از ایالت ماساچوست با کمربند قهوه ای امتحان خود را در باشگاه هنرهای رزمی بروس مک کوری در ایالت نیویورک خواهد داد.

رادزویچ که به طور مادرزادی به بیماری “تروموبوکیتوپنیا” و یا نوعی سندرم نادر مبتلا است در گفتگو با یک پایگاه خبری اعلام کرده که وی با وجود معلولیت خود 3 سال است که به صورت عادی در باشگاه هنرهای رزمی به فعالیت مشغول است.

مک‌کوری استاد این زن 32 ساله با اعلام اینکه وی تابحال چنین شاگردی نداشته و ندیده است تاکید دارد که رادزویچ اکنون قادر به استفاده از نانچیکو و خرد کردن تخته با ضربه پای خود است.

شیلا رادزویچ تاکنون به معلولیتش اجازه نداده تا مانع راه وی شود و توانسته در 23 سالگی گواهینامه رانندگی خود را گرفته و با پای خود کنترل ماشین را حفظ کند.

رادزویچ جراحی‌های متعددی را به عنوان یک دختر جوان تحمل کرده و حتی میله‌ای برای تحمل فشار در ران او نصب شده تا معلولیت کشکک پای او را جبران کند، اما او باز هم مصمم است تا کمربند سیاه خود را بدست آورد.

وی می‌گوید: من با این عبارت بزرگ شده‌ام “غیرممکن‌ها تنها کمی می‌مانند” و تاکید دارد که ” آنها نمی‌توانستند به من بگویند که نمی‌توانم، آنها به من می‌گفتند که من می‌توانم.”

تمرینات در این باشگاه با معلولیت شیلا تغییر و با محدودیت وی تطبیق پیدا می‌کند. خود وی می‌گوید: آنها به صورت عادی فرم‌ها را با من تمرین می‌کنند و وقتی که به نقطه‌ای می‌رسیم که من قادر به انجام آن نیستم راه دیگری برای تغییر آن پیدا می‌کنیم.

مربی شیلا تاکید می‌کند: او بسیار فرد باانگیزه‌ای برای من است و دیگر جای هیچ  بهانه و هیچ حرفی دیگری باقی نمی‌ماند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.