نوکیا بازهم از اپل شکایت کرد

شرکت نوکیا شرکت اپل را به نقض حقوق انحصاری 5 فن آوری مهم خود متهم کرده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “گیزمودو” ،شرکت نوکیا تازه‌ترین شکایت خود را بر علیه کمپانی اپل مطرح کرده است.

این شرکت در تازه ترین شکایت خود مدعی است که که شرکت اپل 5 فن‌آورری خاص را که در انحصار نوکیا و به نام این شرکت ثبت شده بود را در تلفن همراه آیفون و  iPad بصورت غیر قانونی استفاده کرده است.

شرکت نوکیا این نقض فن‌آوری‌ها را مربوط به بهبود کیفیت مکالمه و همچنین ارسال داده‌های اطلاعاتی مرتبط دانست که به این تجهیزات اجازه می‌دهند تا در داخل وسایل کوچکتر هم قرار بگیرند.

البته این جنگ در ماه اکتبر سال میلادی گذشته زمانی اغاز شد که نوکیا از اپل بابت تخلف در 10 فن آوری انحصاری خود شکایت کرد و بعد از آن اپل نیز لیستی از 13 فن‌آوری اختصاصی خود را اعلام کرد که نوکیا بصورت غیر قانونی در محصولات خود استفاده کرده بود.


گفتنی است در طول 2 دهه گذشته ، شرکت نوکیا در حدود 40 میلیارد یورو در تحقیق و توسعه فن آورهای بی‌سیم سرمایه گذاری کرده و با بیش از 11 هزار اختراع ،رهبر جهانی در توسعه گجت‌های پرتابل و فن آوری ارتباطات تلفن همراه به حساب می‌آید.

به دنبال اعلام خبر شکایت شرکت نوکیا،سهام اپل در بازار بورس امریکا افت قابل توجهی داشته است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.