دولت هند فروش «موبایل‌های چینی» را ممنوع اعلام کرد!

دولت‌مردان این کشور نگرانی خود را از نصب جاسوس افزارها توسط سازمان‌های اطلاعاتی چین اظهار داشته‌اند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Unwiredview ،دولت هندوستان ورود تلفن های همراه چینی را به دلایل مشکلات امنیتی متوقف و فروش آنها را ممنوع اعلام کرد.

کارشناسان دلایل این جلوگیری را نگرانی دولت هند از نصب جاسوس افزارها و یا نرم‌افزارهایی مخربی می‌دانند که ممکن است به سازمان‌های اطلاعاتی چین اجازه شنود مکالمات شهروندان هندی را بدهد.

مدیران شرکت‌هایی مانند  “ZTE” و ” Huawei” که فروش بسیار بالایی در کشور هند داشتند مراتب نگرانی خود را از تصمیم جدید دولت هند اظهار داشته‌اند.

البته با این تصمیم اپراتورهای مخابراتی هند نیز دچار مشکل شده و این شرکت‌ها که سیم کارت‌های خود را با گوشی های ارازن قیمت چینی عرضه می‌کردند حالا باید در جستجوی منابع دیگری باشند.

شرکت‌های نوکیا،سامسونگ و موتورولا بعد از این خبر اعلام کردند که امیدوارند بازار کشور هند نیز بر روی آنان لبخند بزند هر چند که کارخانه سازنده این تلفن های همراه بازهم در کشور چین است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.