AOL سرانجام «ICQ» را به فروش رساند

این پیام رسان در سال 2001 در حدود 100 میلیون کاربر ثبت شده داشت.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت،شرکت  “AOL” یا همان” آمریکن آنلاین” پیغام رسان خود یعنی icq  را به فروش رساند.

این معامله که با شرکت روسی” “Digital Sky انجام شده است دارای ارزشی به میزان 187 میلیون دلار بوده و در حالی انعقاد شده است که محبوبیت این پیام رسان مدتی است در دنیای غرب و آمریکا رو به کاهش و در میان روسیه و سایر کشورهای همجوار در حال افزایش است.

شرکت آمریکن آنلاین این پیام رسان را در سال 1998 از شرکت “Mirabilis” با مبلغ 400 میلیون دلار خریداری کرد و موفق شد در سال 2001 در حدود 100 میلیون کاربر ثبت شده فعال را در این شبکه پذیرا باشد اما در حال حاضر فقط 32 میلیون کاربر از آن استفاده می کنند که در حدود 25 درصد از این کاربران در کشور روسیه قرار دارند.

شرکت آمریکن آنلاین قیمت 200 تا 250 میلیون دلاری را برای ICQ تعیین کرده بود که سرانجام با قیمت 187 میلیون دلار از سوی شرکت دیجیتال اسکای خریداری شد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.