سونی پایان عمر «فلاپی‌دیسک» را اعلام کرد

شرکت سونی قرار است آخرین خط تولید فلاپی دیسک خود در ژاپن را همانند سایر کشورها تعطیل کند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tgdaily،شرکت سونی رسما با اعلام تعطیل کردن آخرین خط تولید فلاپی دیسک خود، پایان عمر این دیسک‌های قدیمی را اعلام کرد.

البته شرکت سونی پیش از این خط تولید فلاپی‌دیسک را درآمریکا و سایر بازارهای بزرگ تعطیل کرده بود و خط تولید کشور ژاپن تنها خط تولید باقی مانده بود که آنهم دیگر قرار است که فعالیت نکند.

البته شرکت سونی سال گذشته مالی ، موفق به فروش 12 میلیون فلاپی‌دیسک شده بود که برای تنها شرکت تولید کننده فلاپی آمار بسیار خوبی است ولی انگار مدیران این شرکت تصمیم گرفته‌اند که دیگر دست از این فناوری منسوخ برداشته و بروز حرکت کنند.

شرکت سونی اولین بار با اختراع فرمت 3.5 اینچی یا همان فلاپی دیسک معروف در سال 1981 توانست برای خود اعتباری دست و پا کند که البته در این زمان با آمدن فناوری‌هایی همچون کارت‌های حافظه کوچک ،فلاش درایوها و… دیگر منسوخ شده است.

در ان زمان نوشتن اطلاعات تا 1.44 مگابایت بر روی فلاپی‌دیسک امکان پذیر بود که در آن زمان برای خود شاهکار بسیار بزرگی بود و اولین فن آوری بود که اجازه حمل و نقل اطلاعات را به صورت آسان به کاربران اعطاء می‌کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.