احتمال محکومیت هکر ایمیل «سارا پالین» به 50 سال زندان!

هکر ایمیل سارا پالین با نفوذ به ایمیل وی در یاهو و انتشار محتویان آن رمز آن را به پاپ‌کورن تغییر داده بود.

7

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی‌تلگراف هکر ایمیل سارا پالین معاون جان مک‌کین رقیب انتخاباتی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری گذشته آمریکا احتمالا به 50 سال زندان محکوم می‌شود.

خانم سارا پالین که برای ادای شهادت و برخی توضیحات در این دادگاه حضور پیدا کرده بود در دادگاه اعلام کرد که هک شدن ایمیل وی مشکلات زیادی برای خانواده‌اش ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد که شخصی که ایمیل وی را هک کرده است باعث ایجاد مشکلات زیادی برای خانواده وی و ستاد تبلیغاتی وی در جریان مبارزات انتخاباتی شده است.

پالین در جریان این دادگاه که با حضور “دیوید کرنل” متهم اصلی این پرونده برگزار شده بود،  به مدت 30 دقیقه پاسخگوی سوالات مطرح شده بود.

“دیوید کرنل” دانشجوی سابق دانشگاه تنسی آمریکا و پسر یک نماینده دموکرات همین ایالت است که در این پرونده به دلیل هک کردن و نفوذ به ایمیل شخصی پالین در سرویس یاهو در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در سال 2008، به سرقت هویت شخصی و ایجاد تغییرات و کلاهبرداری رایانه‌ای متهم است که بنا بر قوانیتن ایالات متحده به 50 سال محکومیت زندان وی منجر خواهد شد.

پالین فرماندار سابق ایلت آلاسکا پس از حضور در دادگاه اظهار نظر در خصوص حکم صادره در خصوص این جوان 22 ساله و اینکه او باید به زندان محکوم شده و یا این دادگاه به صدور حکم خدمات اجتماعی برای کرنل منجر شود را رد کرده و تاکید کرد: “این فقط به قاضی بستگی دارد.”

کرنل سال گذشته پس از نفوذ به ایمیل سارا پالین با آدرس gov.sarah@yahoo.com، مطالب و تصاویر داخل ایمیل پالین را بر روی اینترنت منتشر کرد که در میان این تصاویر، تصویر دختر پالین نیز که پیش از این موضوع بارداری زودهنگام وی خبرساز شده بود در حالی که سوار بر هواپیما بود به چشم می‌خورد.

وی پیش از این در بیان چگونگی نفوذ به ایمیل پالین اعلام کرده بود که: برای من ورود به صفحه بازیافت ایمیل سارا پالین تنها 45 دقیقه طول کشید و در ادامه ظرف 15 دقیقه، تاریخ تولد او را از ویکی‌پدیا بیرون کشیدم و پیدا کردن کدپستی (zip code) او کار سختی نبود، چون او اهل شهر واسیلا در ایالت آلاسکا است و این شهر تنها 2 کد دارد.

وی در ادامه افزوده بود که: البته اینجا باید از سرویس  پستی هم تشکر ویژه‌ای بکنم! اما مرحله دوم بازیافت رمز عبور پالین کمی دشوارتر بود. سوال امنیتی او این بود که “با همسر خود کجا آشنا شدید؟” پس از کمی جست‌وجو به نظر رسید پالین پس از اتمام دوره دانشگاه خود با همسرش آشنا شده است، اما بعدا متوجه شدم که آنها در واقع از دوره دبیرستان با یکدیگر بوده‌اند. بنابراین ترکیب های مختلف را امتحان کردم تا جواب صحیح یعنی wasilla high را پیدا کردم و اینجا بود که توانستم رمز عبور ایمیل او را به  popcorn تغییر دهم.

اگرچه وکیل وی ادعا می‌کند که اقدام کرنل در حد یک شوخی بوده و نیت تبهکارانه‌ای در نیت کرنل وجود نداشته اما این کار برای پالین بسیار جدی به نظر می‌آید چرا که پس از خروج از دادگاه و زمانی که خبرنگاران از پالین پرسیدند که وی فکر نمی‌کند که محکومیت احتمالی در نظر گرفته شده برای کرنل زیاد باشد پاسخ داد: من نمی‌دانم، اما فکر می‌کنم این حکم نتیحه دنبال کردن یک رفتار بد است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. mehdi می‌گوید

    عجب قانون سختیه.به این میگن آزادی حریم شخصی خیلی براشون اهمیت داره

  2. khosh khande می‌گوید

    میگم به نظر من باید اونو به زور به عقد دخترش دربیارن که 50 سال بدبختی بدتر از زندون رو نصیبش کنه :)

  3. sara می‌گوید

    الهی… گناه داره… به نظر من ایران باید از حقوقش دفاع کنه…
    پس حقوق بشر کجا رفته….
    بابا چرا اعتراض نمی کنین!؟
    حالا که این طوریه مرگ بر امریکا

  4. سيم سيم می‌گوید

    قانون قانونه دمشون گرم
    وارد شدن به حریم خصوصی مردم
    فضولی کردن
    تجاوز به حریم خصوصیه زندگی شخصی انسان هستش
    بازی کردن با آبرو با انتشار عکس

    حقشه
    50 سال بره زندان بقیه عبرت می گیرن

    در آخر عدالت برای همه …..

  5. Ali می‌گوید

    بابا آدم که نکشته….یه دفه بگین حبس ابد دیگه…

  6. masi می‌گوید

    مطمئنا آمریکایی ها از همچنیین افرادی استفاده خواهند کرد نه اینکه همچین فرد تیز هوشی را به 50 سال زندان محکوم کنند.

  7. mohsen می‌گوید

    خیلی نامردیه اگه طرف رو 50 سال زندان کنن