مایکروسافت به سوءاستفاده از «کودکان» در چین متهم شد!

شرکت مایکروسافت متهم است که دانش‌آموزان چینی را تحت پروژه‌ای به نام “کار دانش‌آموزی” با ساعتی 6 سنت و در شیفت‌های 15 ساعته به کار در کارخانه خود در چین مجبور کرده است.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “تک اسپوت”، کمیته ملی کار در چین در تازه‌ترین گزارش خود مایکروسافت و دیگر غول‌های فن آوری را به سوء‌استفاده از کارگران چینی متهم کرده است.

بر اساس این گزارش مایکروسافت متهم است که از بیش از هزار دانش‌آموز بین ۱۶ تا ۱۷ سال چینی در قالب پروزه “کار دانش‌آموزی” در کارخانه “KYE “ در  منطقه “دانگن” چین در تابستان سال گذشته سوء‌استفاده کاری کرده است.

این دانش آموزان در ازای دریافت حقوق ساعتی ۶″ سنت” در کارخانه‌های این شرکت در شیفت‌های کاری 15 ساعته به مونتاژ دستگاه‌هایی مانند اسکنر و کیبورد می‌پرداختند که این موضوع باعث شده بود که اغلب این دانش‌آموزان نتوانند بیشتر از ۳ ماه در این شرکت به فعالیت بپردازند و بعضی دیگر مانند زنان با محدوده سنی  ۱۸ تا ۲۵ سال حداکثر تا ۶ ماه هم به این کار ادامه ‌داده‌اند.

یکی از مدیران این کارخانه در بیان دلیل اقدام این شرکت در استفاده از کودکان و زنان،  “کنترل راحت‌تر و نظم و انضباط بیشتر در کار” را به عنوان دلایل خود نام برده بود.

کارگران این شرکت عنوان کرده‌اند که ۳۰ درصد از محصولات مونتاژ شده توسط این کارخانه به مایکروسافت تعلق دارد و البته سخن از شرکت‌های بزرگ دیگری مانند سامسونگ، ایسر و لوجیتک نیز به میان آمده است.

مایکروسافت در پاسخ به این اتهامات ادعا کرده است که:”ما همواره متعهد به رفتار عادلانه و ایمنی کارگران هستیم و همیشه با اقدامات درمانی به موقع، به کمک کارگران شتافته‌ایم”.

پیش از این و پس از خروج اعتراض‌آمیز گوگل از چین و هنگامی که این شرکت از مایکروسافت و برخی شرکت‌های دیگر امریکایی درخواست کرد تا به عنوان اعتراض به “سانسور و نبود آزادی بیان در فضای اینترنتی چین” این کشور را ترک کنند، شرکت مایکروسافت که منافع قابل توجهی در چین دارد، صراحتا در پاسخ به انتقاد یکی از مقامات گوگل مبنی بر اینکه مایکروسافت علیه حقوق بشر و آزادی بیان حرکت می‌کند با رد این انتقاد اعلام کرد که این شرکت همچنان به قوانین سانسور در چین احترام می‌گذارد. (گزارش کامل را اینجا بخوانید: خنجر چینی مایکروسافت بر پشت گوگل!)

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهدي می‌گوید

    یکی از مهمترین دلایل ارزانی جنسهای چینی را هم فهمیدیم