نرم افزاری که اتومبیل را در«خط صحیح» نگاه می‌دارد !

این نرم افزار به رانندگان در حفظ موقعیت خودرو در خط مستقیم و صحیح کمک می‌کنند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی” Tgdaily” پژوهشگران نرم افزاری را طراحی کرده‌اند  که به رانندگان و اتومبیل در حفظ خط راست جاده و حفظ مسیر درست کمک می‌کند.

دانشمندان دانشگاه کارولینای جنوبی این برنامه را طوری طراحی کرده‌اند که با استفاده از الگوریتم‌های خاص برای مرتب کردن داده‌های تصویری و تصمیم گیری صحیح می‌تواند به شناسایی خطوط جاده بپردازد و و به راننده در کنترل اتومبیل در خط مستقیم و صحیح کمک کند.

البته پیش‌تر نیز سیستم‌های مشابه طراحی شده بود که عیب این سیستم‌ها این بود که ممکن بود در جاده‌هایی که دارای خطوط فراوان بودند در تشخیص خطوط صحیح به اشتباه بیفتد ولی در سیستم جدید این امکان به صفر درصد رسیده است.

پروفسور “وسلی سیندر” متخصص الکترونیک و رایانه در همین موردگفت:”این سیستم چشم انداز توسعه امکانات جدید ایمنی خودرو است و از جمله سیستم‌های فعالی است که اجازه می‌دهد اتومبیل در خط مستقیم خود باقی مانده  و می تواند به خوبی و آرامی در شرایط اضطراری واکنش نشان دهد مانند مواردی که راننده به خواب رفته و یا دچار حمله قلب و یا شوک دیابتی می‌شود”.

از دیگر کاربردهای این فناوری می توان در صنایع نظامی و و صنعت حمل و نقل نام برد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.