ناسا در اندیشه احیاء «ققنوس» مریخ‌نورد

از نوامبر سال 2008 که زمستان در مریخ شروع شد دیگر پیامی از فونیکس مخابره نشده است.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “Msnbc” ناسا در حال انجام آخرین تلاش‌های خود برای احیاء کردن مریخ نورد “فونیکس” خود بعد از طی کردن یک زمستان طولانی در کره مریخ است.

دانشمندان ناسا در حال تلاش برای روشن کردن دوباره فونیکس یا همان “ققنوس “برای گرفتن یک سیگنال و یا حتی یک نشانه کوچک از فعالیت از زمستان سال 2008 که دیگر پیامی مخابره نکرد هستند .

در نوامبر 2008 زمستان در کره مریخ شروع شد و فونیکس که برای زمستان مریخ طراحی نشده بود دیگر سیگنال و یا فرکانسی مخابره نکرد و حالا دانشمندان ناسا امیدوارند با رسیدن بهار مریخ و افزایش نور خورشید ،فونیکس با جذب نور خورشید دوباره شروع به کار کند.

از دوشنبه تا جمعه هفته گذشته ناسا برای سومین بار از مدارگرد مریخ خود خواست با ارسال امواج مخصوص به سطح کره مریخ فونیکس را دوباره به فعالیت وادارد که هوز نتیجه‌ای در برنداشته است.

از مهمترین فعالیت‌های این مدارگرد پیشرفته این بود که اثبات کرد که درکره مریخ هم آب وجود دارد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. […] پیش تر فارنت از عملیات گسترده ناسا برای احیای این مریخ نورد خبر داده بود(در اینجا) […]