گوگل« Quake II» را در مرورگر HTML5 اجرا کرد

مهندسان گوگل موفق شدند بازی زلزله 2 را با سرعت 30 فریم بر ثانیه در یک مرورگر HTML5 اجرا و بازی کنند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tgdaily یک گروه از مهندسان گوگل موفق شدند بازی ویدیویی “زلزله 2 “یا همان “Quake II “را در یک مرورگر HTML5 با سرعت 30 فریم بر ثانیه اجرا کنند.

کریس رامسدل سخنگوی گوگل در همین مورد گفت:”فناوری جدید مرورگرها یعنی HTML5 قادر به خلق موارد شگفت انگیزی است  و چند تن از مهندسان ما تصمیم گرفتند این مرورگر را از نظر گرافیکی آزمایش کنند و در نتیجه توانستند بازی زلزله 2 را در HTML5 با سرعت 30 فریم بر ثانیه اجرا کنند”.

کرسی رامسدل استفاده از ابزار وب گوگل مانند WebGL, WebSockets و همچنین استفاده از موتور گرافیکی  Jake2 Java را در پورت این بازی به مرورگر نام برد.

“البته این بدان معنی نیست که شما بازی را با نهایت کیفیت بازی کنید و هدف مهندسان ما نشان دادن قابلیت‌های گرافیکی WebGl در HTML5 بوده است و اگر شما نیز می خواهید نسخه پورت شده برای مرورگر را دریافت کنید می توانید به اینجا مراجعه کنید”.

لازم به ذکر است چندی پیش استیو جابز در پاسخ به انتقادات در عدم استفاده از فلاش پلیر در آیفون و Ipad فناوری HTML5 را ستوده و پایان عمر فلاش پلیر را پیش بینی کرده بود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.