مولتی تسکینگ آیفون 4 مانند سیستم عامل مک است

شما با دوبار فشار کلید Home لیستی از برنامه های در حال اجرا را دیده و به صورت مستقیم به برنامه مورد نظر سوئیچ می‌کنید.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی CnetNews  قابلیت مولتی تسکینگ (multitasking )سیستم عامل 4 آیفون دقیقا مانند کارایی آن در سیستم عامل مک است.

سوال اکثر کاربران آیفون این است که شرکت اپل این کارایی را که اجازه می‌دهد چندین برنامه همزمان با هم اجرا شوند را چگونه در این تلفن همراه پیاده سازی و اجرا خواهد کرد.

اپل مدت زیادی در برابر افزودن این قابلیت در ایفون مقاومت کرد و شما وقتی می خواستید برنامه‌ای اجرا کنید باید به ناچار برنامه قبلی را می‌بستید و این برای کسانی که دوست داشتند هم موسیقی گوش کرده و هم با مرورگر صافاری به جستجوی اینترنت بپردازند بسیار زجرآور بود.

بنا بر گزارش سایت اپل اینسایدر در سیستم عامل ایفون 4 شما می‌توانید برای فراخوانی برنامه‌ها در قابلیت مولتی تسکینگ دوبار کلید” Home”  را فشار داده تا برنامه‌های در حال اجرا به شما نمایش داده شوند و سپس می توانید با کلیک بر روی برنامه مورد نظر به صورت مستقیم به داخل برنامه سوئیچ شوید.

البته این قابلیت به صورت جالب‌تر در سیستم عامل پالم وجود دارد و ان این است که برنامه‌های در حال اجرا به سینی پایین سیستم عامل منتقل می‌شوند.

باید تا 22 زوئن منتظر ماند و دید که شرکت اپل چگونه این قابلیت را که به احتمال فراوان در ویندوز موبایل 7 وجود ندارد را در آیفون پیاده سازی می‌کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.