سایمانتک: شهری در چین پایتخت حملات اینترنتی در جهان است

محققان سایمانتک می‌گویند بیش از 21.3 درصد ایمیل‌های مخرب چینی به تنهایی از شهر “Shaoxing” کشور چین به کامپیوترهای سراسر جهان ارسال شده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آنلاین یک شهر در شرق چین به عنوان پایتخت هکرها از سوی موسسه امنیتی سایمانتک شناخته شده است.

کارشناسان این شرکت بعد از بررسی 12 میلیارد ایمیل که دارای بالاترین درجه ریسک  امنیتی و خطر پذیری بودند به این نتیجه رسیدند که بیشتر این ایمیل‌ها از کشور چین ارسال شده است.

محققان سایمانتک می‌گویند بیش از 30 درصد این ایمیل‌ها از کشور چین ارسال شده است و از این 30 درصد 21.3 درصد به تنهایی از شهر “Shaoxing” در این کشور ارسال شده است و اهداف این حملات نیز بیشتر سیاست‌مداران آسیایی و فعالان حقوق بشر بوده که دولت چین پیش از این دخالت خود در آنها را قویا تکذیب کرده بود.

ایمیل‌های آلوده ایمیل‌هایی هستند که بسیار موجه جلوه کرده و مدارک پیوستی نیز به همراه خود دارند  و این مدارک پیوستی بعد از بازشدن توسط کاربر شروع به آلوده کردن سیستم  می‌کنند و اهداف هکرها نیز بدست آوردن اطلاعات حساس و حیاتی قربانی است.

تحقیقات نشان می‌دهد که بیشترین حملات جهانی هکرها از کشور چین با 28.2 درصد انجام می‌شود و بعد از آن نیز رومانی با 21.1 درصد در رتبه دوم و ایالات متحده با 13.8 درصد در مکان سوم قرار دارد و از اهداف عمده این حملات هکری نیز بیشتر کلاهبرداری‌های مالی ذکر شده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.