اپل کتابخانه «iBook» را با 30 هزار کتاب رایگان بروز کرد

این کتاب‌ها بیشتر در حوزه ادبیات و تحت عنوان پروزه گوتنبرگ به iBook اضافه شده‌اند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی  Appleinsider  شرکت اپل کتابخانه  iBook  تبلت خود را با سی هزار کتاب رایگان بروز کرد.

این بروز رسانی که تحت عنوان “پروزه گوتنبرگ” نامیده شده است بیشتر در حوزه رمان و ادبیات جهانی ذکر شده است و این شرکت در مورد مالکیت حقوقی این کتاب‌ها نیز اعلام کرده  که با ناشران انها به توافق 100درصدی رسیده است.

این در حالی است که شرکت اپل اعلام کرده که برنامه iBook  تبلت خود یعنی iPad  بافرمت تازه “ePub” سازگار است و با این ابتکار جدید اپل ، کاربران Ipad می توانند کتب الکترونیکی را به صورت مستقیم از فروشگاه آنلاین اپل یعنی آیتونز دریافت کنند و کارشناسان این کار شرکت اپل را یک تقابل مستقیم با برنامه Ereader شرکت آمازون می‌دانند.

انتظار می‌رود که iBook برای آیفون و ایپاد تاچ نیز عرضه شود هر چند هنوز شرکت اپل در مورد ساختن این برنامه  برای آیفون خبری منتشر نکرده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.