راه‌اندازی صفحه ویژه جستجوی اشخاص گوگل برای نجات‌یافتگان زلزله‌ شیلی

در این پایگاه از کاربران وضعیت فعلی آنها پس از زلزله‌ شیلی پرسیده می‌شود و در ادامه دو گزینه در اختیار آنان قرار می‌گیرد: “من به دنبال اشخاص دیگر می‌گردم” و “من اطلاعاتی در مورد اشخاص دیگر دارم”.

0

به گزارش فارنت به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف موتور جستجوگر گوگل بخش جستجوی افراد ویژه زمین‌لرزه شیلی را راه‌اندازی کرده است.

غول دنیای جستجوی اینترنتی این بخش ویژه را در آدرس Chilepersonfinder.appspot.com راه‌اندازی کرده است و به کاربران در دو زبان انگلیسی و اسپانیایی خدمات عرضه می‌کند.

در این پایگاه از کاربران وضعیت فعلی آنها پرسیده می‌شود و در ادامه دو گزینه در اختیار آنان قرار می‌گیرد: “من به دنبال اشخاص دیگر می‌گردم” و “من اطلاعاتی در مورد اشخاص دیگر دارم”.

در این صفحه همچنین قابلیت جستجوی نام افراد و وارد کردن اطلاعات اولیه در مورد اشخاص نیز قرار داده شده است.

این پایگاه توانسته است تا بعدازظهر امروز یکشنبه علاوه بر عرضه سرویس ارائه اطلاعات توانسته 18 هزار مورد اطلاعات وارده را نیز دریافت کند.

گوگل در این پایگاه به اطلاع تمامی کاربران رسانده است که تمامی اطلاعات وارد شده از سوی کاربران عرضه عمومی می شود و از سوی هر شخصی قابل دیدن و استفاده است.

گوگل سرویس جستجوی اشخاص را ابتدا در زمین‌لرزه ماه گذشته هائیتی برای کمک به مردم این کشور برپا کرد که اطلاعات 58 هزار نفر را در خود ثبت کرده است.

از سوی دیگر برخی از زلزله‌زدگان نیز از شبکه اجتماعی توئیتر برای کسب اطلاع از سرنوشت نزدیکان خود بهره برده‌اند و با قرار دادن پیام در صفحه شخصی خود وضعیت خود را به اطلاع نزدیکان خود رسانده و به آنها نحوه اطلاع‌رسانی وضعیت خود را خبر داده‌اند.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.