10 میلیون وبلاگ وردپرس 110 دقیقه از کار افتادند!

بروز یک مشکل فنی در سرویس وردپرس باعث آن شد تا 10 میلیون وبلاگ استفاده‌کننده از سرویس وردپرس.کام 5.5 میلیون بازدید را از دست دهند.

1

به گزارش فارنت به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف یک مشکل فنی در سرویس وردپرس باعث آن شد تا 10 میلیون وبلاگ استفاده‌کننده از سرویس وردپرس.کام 5.5 میلیون بازدید را در مدت 110 دقیقه از دست داده و از دسترس خارج شوند.

مت مولنوگ بنیانگذار موسسه اتوماتیک که مالکیت سرویس وردپرس.کام را در اختیار دارد اعلام کرد که این وقفه در ارائه سرویس به علت مشکل در سرور بروز کرده است.

وی در مطلبی در وبلاگ خود و پس از بازگشت دوباره این سرویس نوشته است که این مشکل در پی یک تغییر برنامه‌ریزی نشده در روتر مرکزی توسط یکی از ارائه‌دهندگان دیتاسنتر به ما حادث شد که باعث اختلال کلی در شبکه شد به نحوی که تا پیش از این چنین چیزی را تجربه نکرده بودیم و همین اتفاق باعث آن شد تا کل سایت از دسترس خارج شود.

وی همچنین در ادامه افزوده است که ما برای مقابله با مشکلات این چنینی در آینده برنامه‌ای طراحی خواهیم کرد تا اطمینان دهیم که این سرویس دفعه بعد بسیار موقرانه‌تر باز می‌گردد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تمام اطلاعات مشتریان این سرویس سالم و امن مانده است و این شرکت تنها در ارائه آنها ناتوان بوده، خاطرنشان کرد که وردپرس.کام در چهار سال اخیر با چنین مشکلی روبرو نشده بود.

وردپرس.کام میزبان وب‌سایت‌های زیاد و معروفی است که برپایه سرویس وردپرس.کام کار می‌کنند. این موسسه همچنین نسخه‌ای از برنامه وردپرس را منتشر کرده که استفاده‌کنندگان در سراسر جهان از آن بر روی سرورهای خود استفاده می‌کنند.

فارنت نیز از هسته وردپرس بهره می‌برد اما چون از این هسته بر روی سرور خود بهر می‌برد، وقفه دیروز وردپرس خللی در ارائه خدمات فارنت به بازدیدکنندگانش ایجاد نکرد.

از جمله وب‌سایت‌های معروفی که از این وقفه بی‌نصیب نماندند می‌توان به وبلاگ‌های میزبان بسیار معتبری مانند TechCrunch، GigaOM وبلاگ شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و Redhat اشاره کرد که در تمام این 110 دقیقه از دسترس خارج بودند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهدي می‌گوید

    بابا با کلاس