اپل برای ثبت نام تجاری آی‌پاد به مشکل برخورد..!

نام آی‌پاد تاکنون از سوی شرکت‌های نظیر فوجیتسو، زیمنس و حتی یک شرکت لباس زیر کانادایی به ثبت رسیده است.

2

به گزارش فارنت به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز شرکت فوجیتسو با اعلام اینکه آی‌پاد نام یکی از محصولات این شرکت در بازار تلفن‌همراه در سال 2003 بوده است اولین ضربه را در کارزار مبارزه بر سر نام تجاری محصول تبلت جدید شرکت اپل با نام آی‌پاد شروع کرد.

مائاشیرو یامانه مدیر بخش روابط عمومی شرکت فوجیتسو روز چهارشنبه اعلام کرد که ما بر این باوریم که این نام متعلق به شرکت ماست.

وی اعلام کرد که فوجیتسو از برنامه شرکت اپل برای فروش تابلتی با نام آی‌پاد آگاه بوده و این شرکت مشاوران حقوقی خود را برای برداشتن گام‌های بعدی در جریان گذاشته است.

تلفن همراه آی‌پاد محصول فوجیتسو که بر پایه سیستم‌عامل CE.NET  شرکت مایکروسافت است یک صفحه لمسی 3.5 اینچ رنگی دارد و از پردازنده اینتل و قابلیت ارتباط وای‌فای و بلوتوث برخوردار است. این تلفن همچنین از قابلیت ارتباط تلفنی  VoIP  برای ارتباط اینترنتی برخوردار است.

تابلت آی‌پاد شرکت اپل نسبت به محصول آی‌پاد شرکت فوجیتسو از لحاظ قیمت برتری دارد. تلفن‌همراه آی‌پاد شرکت فوجیتسو به قیمت 2 هزار دلار به فروش رفته اما تابلت آی‌پاد شرکت اپل قیمتی 499 دلاری دارد.

شرکت فوجیتسو نام تجاری محصولات خود را در اداره ثبت امتیاز و نام‌های تجاری آمریکا تا اوایل سال 2009 به ثبت رسانده بود که دوباره آن را در ماه ژوئن تمدید کرد.

در ماه‌های آینده اپل با در اختیار گرفتن وکیل سعی در ثبت‌نام این محصول با نام آی‌پاد به عنوان نامی جهانی خواهد کرد که احتمالا به دلیل همنامی با محصول فوجیتسو با مخالفت روبرو خواهد شد.

روزنامه نیویورک‌تایمز در ادامه آورده است که در حالی که اپل و فوجیتسو بر سر نام آی‌پاد با یکدیگر درگیرند مدعیان دیگری هم برای این نام وجود دارد.

شرکت آلمانی زیمنس از این نام برای موتورهای الکتریکی و غیرالکتریکی خود استفاده کرده و این در حالیست که یک شرکت لباس زیر زنانه کانادایی با نام Coconut Grove Pads نیز که محصولی با همین نام دارد مدعی این نام شده است.

شرکت اپل سه سال پیش هم با شرکت سیسکو سیستم بر سر نام تلفن همراه آیفون با چنین مشکلی روبرو بود که با برگزاری جلساتی میان دو شرکت موضوع برطرف شد.

اپل قصد دارد فروش محصول تابلت خود را از ماه مارس آغاز کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. […] اپل برای انحصاری کردن نام پاد در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این و پس از عرضه تابلت آی‌پد این شرکت، شرکت فوجیتسو با […]

  2. […] نام تجاری تلفن همراه شرکت گوگل در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این و با عرضه محصول آی‌پاد شرکت اپل، شرکت فوجیتسو با اعلام […]