اولین Tweet در فضا انجام شد!

این اولین پیام بر روی توئیتر بود که در فضا و ایستگاه بین‌المللی فضایی انجام گرفت.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Pcworld برای اولین بار یک فضانورد آمریکایی از فضا به صورت مستقیم بر روی صفحه شخصی خود در توئیتر یادداشت گذاشت.

توئیتر سال‌های زیادی نیست که راه‌اندازی شده است ولی در همین مدت کوتاه توانسته است طرفداران بی‌شماری را به سوی خود جذب کند.

مهندس پرواز تی‌جی‌آسترو پیام زیر را به صورت مستقیم از ایستگاه فضایی بین‌المللی منتشر کرد: “سلام جامعه توئیتر، من اکنون از ایستگاه فضایی بین‌المللی برای اولین بار از فضا توئیت می‌کنم.”

این امکان به لطف نرم افزار ارتقاء یافته ناسا امکان پذیر شد. پیش از این فضانوردان باید این گونه مکالمات و نوشتار را اول به ایستگاه زمینی می‌فرستادند تا بر روی توئیتر قرار بگیرد.

توئیتر پروژه‌ای برای میکروبلاگ نویسی است که توسط شرکت Obvious در مارس سال ۲۰۰۶ ایجاد شد و در ابتدا به صورت یکسیستم ارتباط داخلی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در اکتبر سال ۲۰۰۶ به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت.

این سرویس به سرعت مورد توجه قرار گرفت تا اینکه در مارس ۲۰۰۷ برنده جایزه South by Southwest Web Award در بخش وبلاگ شد.

گفتنی است که توییتر (Twitter) یک سرویس به اصطلاح میکروبلاگینگ است که” با شعار چه کار می‌کنید؟ ” پا به عرصه وجود گذاشت .

یکی دیگر از شاخصه‌های توییتر محدود بودن به تایپ تنها ۱۴۰ کاراکتر است. این دو مشخصه به قدری بدیع و نو بود که به سرعت در بین کاربران اینترنت به محبوبیت فراوانی رسید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.