هشدار آلمان به شهروندان خود در مورد استفاده از اینترنت اکسپلورر

دولت آلمان نسبت به آسیب‌پذیری فراوان مرورگر اینترنت اکسپلورر به شهروندان خود هشدار داده و آنها را تشویق به جایگزینی مرورگر دیگری به جای این مرورگر کرده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه‌اینترنتی روزنامه “دیلی‌تلگراف”، دولت آلمان به شهروندان خود در خصوص استفاده از مرورگر اینترنتی “اینترنت اکسپلورر” هشدار داد.

اداره امنیت اطلاعات آلمان (BSI) کاربران وب را برای رهایی از حملات هکرها به یافتن مرورگر جایگزین برای مرورگر “اینترنت اکسپلورر” شرکت مایکروسافت توصیه کرده است.

این اخطار پس از آن صادر می‌شود که مایکروسافت نقش ضعف این مرورگر در حملات اخیر اینترنتی در چین به وب‌سایت گوگل پذیرفته است.

هرجند مایکروسافت اعلام کرده است که با بالا بردن تنظیمات امنیتی مرورگر می‌توان آسیب‌پذیری را به مقدار قابل توجهی کاهش داد اما با این عملکرد محدودیت‌های بسیاری شامل حال کاربران شده و بسیاری از وب‌سایت‌ها نیز غیر قابل بازدید می‌شوند.

در عین حال مقامات آلمانی نیز اعلام کرده‌اند که باز هم روش توصیه شده مایکروسافت کاملا بی‌خطر نیست و احتمال حملات هکرها و نفوذ آنها وجود دارد.

“گراهام کلولی” از مدیران شرکت نرم‌افزارهای امنیتی “Sophos” پیش از این به کاربران اینترنتی در مورد استفاده از  نسخه های 6،7 و 8 این مرورگر هشدار داده بود.

“توماس باموگارتنر” سخنگوی مایکروسافت در آلمان در دفاع از مرورگر این شرکت اعلام کرد: حملات انجام شده بر علیه گوگل توسط افراد با انگیزه بسیار بالا و یا یک دستورالعمل خاص بوده است و هیچ تهدیدی برای کاربران عمومی و عادی وجود ندارد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.