آیفون نسل بعد ،5 مگاپیکسلی است

شرکت تامین کننده قطعات برای شرکت اپل سفارش ساخت سنسور 5 مگاپیکسلی را برای نیمه دوم سال 2010 دریافت کرده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی” Electronista”  شرکت اپل به احتمال زیاد آیفون نسل بعدی را با دوربین 5 مگاپیکسلی روانه بازار می‌کند.

شرکت” OmniVision” که تامین کننده قطعات فعلی شرکت اپل برای دوربین 3.2 مگاپیکسلی آیفون 3GS است سفارش ساخت سنسور 5 مگاپیکسلی را برای نیمه دوم سال 2010 دریافت کرده است.

جزئیات فنی سنسورها هنوز اعلام نشده است اما شرکت اپل بر کیفیت تصویر و وضوح زیاد آن تاکید ویژه‌ای دارد و علاوه بر این ،سنسور باید توانایی ظبط فیلم‌های با کیفیت 1080P را نیز داشته باشد.

یکی دیگر از شرایط اپل، توانایی عکاسی‌مناسب در نور کم و همچنین سر و صدای کم در هنگام عکاسی است.

گفتنی است که سفارش اپل برای مرحله اول بین 10 تا 12 میلیون سنسور است که با سنسورهای دوربین آیپاد نانو در حدود 20 تا 25 میلیون سنسور تعداد سفارشی است که این شرکت برای سال آینده باید تولید کند.

به اعتقاد کارشناسان دوربین 5 مگاپیکسلی در مقایسه با دوریین های 8 و 12 مگاپکسلی که درتلفن‌های همراه مرسوم است ناکافی به نظر میر‌سد ولی باید این نکته را در نظر داشت که سنسورهای دوربین‌های با مگاپیکسل بیشتر ضخیم و بزرگ است و اپل به علت نازکی آیفون امکان به کاربردن سنسورهایی با مگاپیکسل بیشتر را ندارد.

این نکته قابل ذکر است که شرکت اپل هنوز هیچ خبر رسمی در مورد نسل بعدی آیفون منتشر نکرده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.