درآمد 6.2 میلیارد دلاری برنامه و بازی‌های موبایل در سال 2010

در حدود 82 درصد دانلودها را در سال 2013 برنامه و بازی‌های رایگان موبایل تشکیل خواهند داد.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tgdaily موسسه گارتنر درآمد 6.2 میلیارد دلاری را برای بازی و برنامه موبایل در سال 2010 پیش بینی کرده است.

محققان این موسسه که یکی از بزرگ‌ترین موسسات تحلیلی و آماری در جهان هستند  اعلام کردند که درآمد بازی و برنامه در سال 2009 در حدود 4.5 میلیارد دلار بوده است و این در حالی است که تبلیغات برروی تلفن همراه فقط  600 میلیون دلار درآمد داشته است.

این موسسه آماری همچنین پیش بینی کرده است که در سال 2013 درآمد بازی و برنامه برای تلفن همراه به 21.6 میلیارد دلار برسد و برنامه‌های رایگان نیز 87 درصد دانلودها را تشکیل دهند.

پردرامد ترین برنامه ها در تلفن های همراه هوشمند به ترتیب عبارتند از: “بازی،برنامه‌های خریدبه وسیله تلفن همراه،شبکه‌های اجتماعی،برنامه‌های کاربردی،برنامه‌های سرگرم کننده و برنامه‌های مربوط به افزایش خلاقیت”.

محققان معتقدند شرکت اپل با راه اندازی فروشگاه نرم افزاری آیتونز گام بزرگی در راه ترویج و گسترش برنامه و بازی موبایل در تلفن‌های همراه هوشمند برداشته است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.