گوگل کروم را به جان اپل انداخت

این مرورگر که برای اجرای آن 74 هزار خط برای سیستم‌عامل مکینتاش کدنویسی شده است، دارای سرعت بسیار بالا و هماهنگی کامل با این سیستم‌عامل است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از Appleinsider نسخه بتای مرورگر کروم برای سیستم عامل مک شرکت اپل به بازار عرضه شد.

مرورگر کروم در سپتامبر 2008 برای اولین بار برای ویندوز عرضه گردید و در همان زمان گوگل وعده داده بود که تا ماه اکتبر امسال نسخه مخصوص سیستم عامل مک را نیز عرضه کند که به نظر می‌رسد با تاخیر روبرو شده است.

برایان راکوسکی مدیر پروژه کروم  اعلام کرد: همه کاربران از کروم انتظار سرعت فوق‌العاده دارند و این مژده را به کاربران مک می‌دهیم که این نسخه فراتر ار انتظار آنان است و ارزش این همه تاخیر را داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما برای آماده‌سازی کروم برای مک در حدود 74 هزار خط برای سیستم‌عامل مک کدنویسی کردیم و از 29 توسعه‌دهنده نرم‌افزاری برای این کار استفاده کردیم.

این مرورگر سعی کرده است با استفاده از ابزارهای سنتی مکینتاش مانند پلاگین Keychain برای هماهنگ سازی انیمیشن‌های مخصوص مک برای کروم استفاده کردیم.

این مرورگر در قیاس با مرورگر ویندوز دارای نواقصی همچون عدم پشتیبانی از گوگل گیرز برای پشتیبانی آفلاین از برنامه‌های وب مانند جیمیل است ولی به هر حال پشتیبانی از HTML 5 بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

و اما بارزترین ویژگی‌های نسخه مک کروم

1- سرعت بالای بارگذاری صفحات و برنامه های کاربردی فراوان

2- ثبات و عدم امکان هنگ کردن مرورگر، اگر یک زبانه هنگ کند بقیه زبانه‌ها فعال هستند

3- استفاده از زبانه‌ها به بهترین نحو و دسترسی آسان به سایت‌های پر بازدید

شایان ذکر است که مرورگر کروم برای نسخه 10.5 به بالای سیستم عامل مک عرضه شده و فعلا فقط بر روی پردازنده‌های اینتل اجرا می‌شود.

لینک دانلود مستقیم از سرور گوگل (حجم 18 مگابایت)

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.