نسل دوم نوت‌بوک‌های ارزان در سال 2010

این نوت‌بوک‌ها با پردازنده جدید و کم مصرف “کاج” اینتل و قیمتی در حدود 311 دلار به بازار عرضه خواهند شد.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی  Digitimes شرکت اینتل نسل بعد پردازنده‌های نت‌بوک خود با نام تجاری Pine Trail را در سال 2010 روانه بازار می‌کند.

این پردازنده که تحت نام تجاری  “کاج پیشرو”  سری اتم N450 روانه بازار خواهد شد دارای ویژگی‌های جالبی است.

البته این پردازنده دارای قدرت  1.66 گیگاهرتز خواهد بود که تفاوتی با سری قبل خود یعنی اتم N280 نخواهد داشت ولیکن به لحاظ مصرف انرژی در حدود 20 درصد کمتر از سری قبلی است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این پردازنده این است که توانایی آنرا را دارد که به همراه پردازنده گرافیکی بر روی یک قطعه سیلیکون عرضه گردد و به همین دلیل هم جای کمتری اشغال می‌کند و هم اینکه با قیمت پایین تری عرضه می گردد.

قرار است از این پردازنده برای 3 سیستم عامل ویندوز 7،ویندوز  XP نگارش خانگی و موبیلین لینوکس استفاده گردد.

گفتنی است که شرکت‌های ایسوس،ایسر و  MSI بی‌صبرانه منتظر تولید نت بوکهایی با پردازنده جدید اینتل هستند.

شرکت‌های مذکور در نظر دارند در صورت امکان از این پردازنده در نوت‌بوک‌هایی که قرار است با سیستم عامل کروم گوگل نیز عرضه کنند، بهره ببرند.

این نکته قابل ذکر است که شرکت‌های ایسوس ، ایسر و  MSI در نظر دارند نسل دوم نوت‌بوک‌های 10 اینچی را با قیمتی در حدود 311 دلار روانه بازار مصرف کنند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.