XBOX 360 تولدت مبارک..!

این کنسول اولین کنسول HD بازیهای ویدیویی و یکی از پرطرفدارترین کنسول‌های بازی است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی  1UPروز یکشنبه کنسول ایکس باکس 360 سالگرد تولد چهارمین سال تولیدش را جشن گرفت و هوادارن وفادارش  در سراسر جهان برای این کنسول جشن‌های متنوعی را برگزار کردند.

ایکس‌باکس ۳۶۰ (به انگلیسی: Xbox 360) در تاریخ ۲۲ نوامبر سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد، در ابتدا تیم توسعه‌دهنده کنسول‌های بازی در شرکت مایکروسافت تصمیم داشت کنسول XBOX ۳۶۰ را با نام زنون (Xenon) یا XBOX 2 به بازار معرفی کند، اما شرکت مایکروسافت برای این‌که طیف اثرگذاری این محصول را بیشتر برای مردم نمایان کند، نام ایکس‌باکس ۳۶۰را بر آن نهاد.

شرکت مایکروسافت با عرضه ایکس باکس 360  اولین کنسول بازی HD  را نیز به دنیای سرگرمی‌ها معرفی کرد و این کنسول تقریبا یک سال زودتر از کنسولهای پلی استیشن 3 و Wii  وارد بازار شد.

در روز اول عرضه, این کنسول  همراه بازی‌های همچون Perfect Dark Zero, Call of Duty Condemned: Criminal Origins , Project Gothamn Racing 3 به بازار روانه  گردید.

این در حالی است که به گفته سران مایکروسافت عمر این کنسول تا سال 2015 پیش بینی شده است.

گفتنی است عدد ۳۶۰ با توجه به لگوی رسمی کنسول می‌تواند معنای  واحد درجه داشته باشد که می‌خواهد مفهوم دربرگیرندگی را برای کاربر خود القا کند.به این معنا که کاربر خود را در مرکز دنیای بازی توسط این کنسول حس خواهد کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.