62 درصد کودکان در مورد اینترنت به والدین خود دروغ می‌گویند

این تحقیق نشان دهنده نگرانی پزوهشگران از شبکه‌های اجتماعی و رابطه آنها با کودکان است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی‌تلگراف بیش از 75 درصد کودکان اروپا بدون اطلاع والدین خود شبکه‌های اجتماعی را مرور می‌کنند.

بنا بر پژوهش‌هایی که توسط پروفسور “تانیا بارون” انجام گردیده و در اختیار دیلی تلگراف قرار گرفته است نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد والدین کودکانی که در این شبکه ها اغفال شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته اند فکر می کردند که فرزندن آنها به سایتهای ممنوعه دسترسی نداشته و از این بابت به فرزندان خود اطمینان داشتند.

و در عین شگفتی در همین حدود نیز بعضی دیگر از والدین به فرزندان خود اجازه استفاده از اینترنت بدون حضور پدر و مادر در منزل داده بودند.

در یکی از تحقیقاتی که بر روی سن کاربران استفاده کننده از شبکه های اجتماعی فیس بوک و بوبو انجام شده بود درصد قابل توجهی از این کاربران را کودکان زیر 13 سال تشکیل می دادند.

در ادامه این گزارش آمده است که در اروپا اکثریت کاربران اینترنت جوانان بوده و در حدود 80 درصد این افراد در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند.

یکی از موارد جالبی که در این گزارش ذکر شده است  این نکته است که پدر و مادرها بشتر از اینکه نگران کودکان خود در محیط  اینترنت باشند بیشتر نگران استفاده کودکان خود از بازی‌های ویدیویی هستند.

مطالعه دیگری که نیز توسط یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی انجام شده است حکایت از این دارد که بیش از 62 درصد کودکان در مورد وب سایت‌های بازدید شده خود به والدین خود دروغ می‌گویند.

در پایان این گزارش از والدین خواسته شده که اینترنت را چیزی بیش از کلیک و سرگرمی دانسته و بیشتر نگران کودکان خود باشند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.