آتلانتیس کرم ها را هم فضانورد کرد!

از این کرم‌ها برای تحقیق در مورد علت سستی عضلات انسان در سفر به فضا و در شرایط بی‌وزنی استفاده خواهد شد.

0

به گزارش فارنت و به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف زمانی که فضاپیمای آتلانتیس روز دوشنبه از سکوی “کاناورال” در پایگاه فضایی “جان‌اف‌کندی” در فلوریدا به آسمان پرتاب شد “کرم”ها نیز به عنوان همراه انسان‌ها در سفر به ماوراء به حساب آمدند.

دیلی‌تلگراف در گزارش خود آورده است که: کرم‌ها نیز سوار فضاپیما بودند وقتی که فضاپیمای آتلانتیس از سکوی “کاناورال” در روز دوشنبه سفر خود به آسمان را آغاز کرد.

این مسافران فضایی غیرمنتظره به کارشناسان انسان شناسی و فیزیولوژی انسان در دانشگاه ناتینگهام  که به دنبال دلیل کاهش عضلات انسان در سفر به فضا هستند، کمک خواهند کرد.

این کرم‌های میکروسکوپی در سفر خود به فضا در آزمایشگاه ژاپنی “Kibo”  واقع در ایستگاه بین‌المللی فضایی در مدار زمین مورد آزمایش‌هایی در شرایط بی‌وزنی قرار می‌گیرند.

دانشمندان با اعزام این کرم ها که تعداد آنها هزاران کرم اعلام شده است تلاش دارند به پاسخ این سوال برسند که چرا حجم و وزن عضلات فضانوردانی که مدت‌های نسبتا طولانی در شرایط بی‌وزنی بسر می‌برند، کاهش می‌یابد؟

دانشمندان همچنین اعلام کرده‌اند که امکان دارد استفاده از نتایج این آزمایشات برای یافتن روش‌هایی برای درمان یا بهبود بیماری‌هایی از قبیل ضایعه تحلیل عضلانی و بیماری دیابت یا مرض قند، مفید باشد.

این اولین باری نیست که کرم ها به فضا فرستاده می‌شوند اما کرم‌های میکروسکوپی قبلی در سفر خود به فضا در سال 2003 و با سفینه فضایی شاتل کلمبیا ناکام ماندند و با دچار سانحه شدن سفینه آنان و بر اثر منفجر شدن فضاپیمای کلمبیا سفر آنان ناتمام ماند.

البته با وجود اینکه تمامی سرنشینان این سفینه کشته شدند، این کرم‌های میکرسکوپی آسیبی ندیدند و هفته‌ها پس از این حادثه در میان بقایای این سفینه سالم پیدا شدند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.