مصر اولین دامنه عربی را ثبت کرد

این اولین دامنه عربی ثبت شده بعد از تصمیم “ICANN” برای ثبت دامنه‌های غیرلاتین است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی ” Tgdaily” به دنبال تصمیم موسسه “ICANN” برای صدور اجازه ثبت دامنه‌های غیرلاتین، دولت مصر اولین دامنه به زبان عربی را ثبت کرد.

پسوند جدید به نام “. مصر” و به زبان عربی خواهد بود.

بنا بر این گزارش تصمیم جدید موسسه “ICANN’S” در خصوص مقررات ثبت دامنه‌های غیرلاتین و اعداد در راستای افزایش سرعت فراگیری اینترنت در جهان صورت گرفته است و بنا به گفته سخنگوی “ICANN” این کار  بیشتر در دامنه‌های هندی, روسی, کره‌ای,فارسی و عربی صورت خواهد گرفت.

در کنفرانس جهانی اینترنت در “شرم‌الشیخ” مصر معاون شرکت یاهو “جری یانگ” اعلام کرد  که بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به زبان عربی صحبت می‌کنند و کمتر از یک درصد محتوای اینترنت به زبان عربی است.

مصر با جمعیت 80 میلیونی خود اکنون 15 میلیون نفر کاربر در حوزه اینترنت دارد. کاربران مصری همواره از سختی مقررات در استفاده از اینترنت و سانسور شدید در آن شکایت دارند.

به تازگی انجمن گزارشگران بدون مرز از سانسور گسترده و فیلترینگ شدید بر سایت‌های اینترنتی در مصر انتقاد کرده و بنا بر اعلام این گروه، حکومت مصر به تازگی دو وبلاگ‌نویس جوان را بازداشت و شکنجه کرده است.

این گروه اعلام کرده است: ” مصر یکی از دشمنان اینترنت است و مقررات استفاده از اینترنت باید بر اساس مقررات قانونی تنظیم شود. این مقررات باید طبعی آزاداندیشانه داشته باشد و نه بر اساس نظر و اعمال نفوذ سران حکومتی مصر تنظیم شود”.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.