صدای پای آب در ماه به گوش رسید

دانشمندان روز جمعه اعلام کردند که با تحلیل اطلاعات ناشی از برخورد فضاپینای “ال‌کروس” به کره ماه مقدار زیادی آب در ماه پیدا کرده‌اند.

4

به گزارش آسوشیتدپرس دانشمندان سازمان فضانوردی آمریکا (ناسا) روز جمعه اعلام کردند که مقدار بسیاری آب در نزدیکی منطقه قطب جنوبی کره ماه پیدا کرده‌اند. “آنتونی کولاپریته” مدیر پروژه تحقیقات جاری “ناسا” گفت: “بله ما به راستی آب در ماه پیدا کرده‌ایم و مقدار کمی هم پیدا نکرده‌ایم بلکه به مقدار قابل توجهی دست یافته‌ایم. آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود آورده است که این کشف پس از آنالیز و تحلیل اطلاعات حاصله از برخورد عمدی یک فضاپیمای ناسا به کره ماه در ماه گذشته حاصل شده است.

“کولاپریته” در ادامه برآورد کرد که این برخورد تقریبا 25 گالن آب (94.5 لیتر) آب را در جای برخورد به هوا پخش کرده است. این مقدار آب پیدا شده می‌تواند اقدام به ساخت یک پایگاه اقامتی برای فضانوردان را برای آنها آسان سازد. فضاپیمای قبلی تنها توانسته بود مقدار اندکی هیدروژن در نزدیکی منطقه قطبی ماه پیدا کند .

در ماه سپتامبر دانشمندان اعلام کردند که توانسته‌اند مقدار بسیار کمی آب که با خاک موجود مخلوط شده بود را در سطح کره ماه پیدا کنند. گفتنی است ناسا در ماموریتی که در ماه گذشته آغاز شد ماهواره اکتشافی “ال‌کروس” را به فضا فرستاد تا به کره ماه برخورد کند.

این برخورد حفره‌ای نزدیک قطب جنوبی کره ماه به وجود اورد که باعث شد تا امکان بررسی موادی که بر اثر شدت برخورد از عمق زیاد خارج می‌شوند، مهیا شود.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. bek می‌گوید

    می دونید هر دو ویدئویی که گذاشته بودین بی ربط بود اولی که تبلیغ بود دومی هم که یه یارو بود که هی می گفت هفته گذشته با گروه جلسه داشتیم!!!
    به نظرم این لینک ها رو بردارین بهتره خبر جالبیه با دو تا لینک مزخرف خرابش نکنین!

    1. فارنت می‌گوید

      سلام جناب bek
      دوست عزیز
      ممنون که به فکر کیفیت سایت خودتون بودید
      عرض کنم بابت فیلم اول که فرمودید تبلیغه اینطور نیست معمولا پایگاههای خبری روی فیلمهای خبریشون تا موقعی که بافر پخش کننده پر بشه یه فیلم تبلیغاتی کوتاه نشون میدن که منظور شما احتمالا همون بوده (تبلیغ گوشی پالم پری) اگر چند لحظه صبر می کردید فیلم اصلی به نمایش در میومد.
      فیلم دوم هم مرتبط با همین موضوع اما نکته های دیگه ای رو گفته و البته چون یوتیوب در ایران شاید امکان پخش نداشته باشه من لینک اون سایت خبری رو گذاشتم ..
      باز هم ممنون و اینکه خوشحال میشم اگر خطایی از ما دیدید تذکر بدید..

  2. ali می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید
    برای سایت صدای ایران باعث افتخار است که با شما بتواند رابطه بهتر و نزدیک تری داشته باشد . در ابتدای امر ما لینک شما را در سایت خودمان اضافه کردیم . خوشحال میشم اگر به ما هم افتخار بدید و ما را نیز به جمع دوستان خودتان اضافه کنید

    صدای ایران = http://persiancall.net

    1. فارنت می‌گوید

      جناب ali از سایت ایران صدا
      پاسخ شما در قسمت تماس با شمای سایت خودتون داده شد ممنون