گوگل هفته آینده جانشین رایگان ویندوز را عرضه می‌کند

منابع موثق در تماس با روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده‌اند که گوگل سیستم عامل کروم خود را در یک هفته آینده برای دانلود در دسترس عموم قرار خواهد داد.

3

روزنامه آمریکایی “واشنگتن پست” به نقل از منابع موثق خود اعلام کرد که شرکت “گوگل” تا یک هفته آینده سیستم عامل کروم خود را روانه بازار خواهد کرد.

بنا بر این گزارش و بنا بر وعده قبلی گوگل که اعلام کرده بود این سیستم‌عامل را در فصل پاییز عرضه خواهد کرد، سیستم‌عامل “کروم” که در ماه جولای معرفی شده بود به زودی و بنا بر اعلام منابع موثق در یک هفته آینده برای دانلود در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

پیش از این نقطه ضعف کروم از دید کارشناسان پشتیبانی سخت‌افزاری اعلام شده بود که گوگل اعلام کرده است طی این مدت یک گروه مجرب از مهندسان در حال کار بر روی درایورهای سخت‌افزاری بوده‌اند. آنچه مسلم است گوگل برای موفقیت سیستم عامل کروم بسیار زحمت کشیده و خیلی به موفقیت آن امیدوار است.

روزنامه واشنگتن‌پست در ادامه آورده است که انتظار می‌رود خبر انتشار نسخه نهایی این سیستم عامل طی چند روز آینده اعلام شود و طی این خبر نوت بوک شرکت “ایسر” با نام تجاری ” EEE PC” به عنوان نخستین رایانه دارای این سیستم عامل معرفی شود.

شایان ذکر است شرکت‌های ایسر, ادوبی, ایسوس, فری اسکیل, هیولت پاکارد, لنوو, توشیبا و چند شرکت دیگر با گوگل در این پروژه  همکاری کرده‌اند.

براساس اطلاعیه شرکت گوگل این سیستم عامل جدید از لحاظ حجم حافظه کمی سبک‌تر خواهد بود و به کاربران امکان می‌دهد که سریع‌تر به شبکه اینترنت متصل شوند.

در عین حال این سیستم جدید براساس کدهای لینوکس با منبع آزاد طراحی شده است و در نتیجه سایر تولیدکنندگان و طراحان نرم‌افزار و سخت‌افزارهای کامپیوتری می‌توانند به راحتی برنامه‌های مکمل و پیوندی خود را برای آن تولید کنند. این سیستم عامل جدید گوگل طوری طراحی شده است که با متداول‌ترین و انواع مختلف چیپ‌ها در بازار نیز همخوانی دارد.

ما در مورد این سیستم عامل در گذشته خبرهای خوب و بدی شنیده‌ایم و حالا وقت آن رسیده است  که خود کاربران این سیستم‌عامل را به بوته آزمایش و نقد بگذارند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. […] پیش از این روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به نقل از منابع خود از انتشار این سیستم عامل در هفته جاری خبر داده بود. (اینجا بخوانید) […]

  2. Sina می‌گوید

    ای خدا تا کی این مردم ما میخوان فکر کنن همه چیز رو باید با ویندوز مقایسه کرد، آقا یعنی شما تابحال غیر از ویندوز چیز دیگه نمیدیدی که حالا که گوگل میخواد یه چیزی بده جانشینش میخواد بشه؟؟؟ Mac OSX , Linux , این همه زیر شاخه Unix کجا رفت؟

    1. فارنت می‌گوید

      سلام
      سینا جان
      منظور ما از این تیتر جایگزینی جدی از لحاظ جهانی برای ویندوز بود اینکه یه سیستم عاملی بیاد که با تبلیغاتی که گوگل برای اوون می کنه خطری برای ویندوز محسوب بشه وگرنه ما که مخلص لینوکس و طرفداراش هم هستیم.. :)