چهره اینترنتی جناب “ماسک”..!

سایت جدید “جیم کری” (Jim Carrey) هنرپیشه پرآوازه دنیای سینمای کمدی چندی پیش راه‌اندازی شد. در این مطلب قصد داریم به بررسی طراحی این وب‌سایت و بخش های به کار رفته در آن بپردازیم.

1

در نگاه اول بارگذاری سایت رسمی جیم کری که با نرم‌افزار فلش طراحی شده است سنگین به نظر می‌رسد و در حدود یک دقیقه با اینترنت پرسرعت ایران طول می‌کشد و به نظر می‌رسد جناب ماسک فکری به حال اینترنت ذغالی ایران نکرده است.

وقتی صفحه اصلی سایت به نمایش درمی‌آید بازدیدکنندگان خاطرات فیلم‌های “جیم کری” را با  آقای بازیگر تجربه می‌کنند. در صفحه اصلی سایت که مانند شخصیت “جیم کری” شاد و پرتحرک است شما شخصیت‌های “جیم کری” را در فیلم‌هایی همچون ”کاراگاه حیوانات:ایس ونتورا “, “ماسک” , “مرد کابلی” و شخصیت منحصر به فرد “لمونی اسنیک” در “وقایع ناگوار” و کاراکتر “گرینچ” که با گریم خاصی نقش آفرینی کرده است می‌بینید.

جستجو و گشت و گذار در سایت رسمی جیم کری به 2 شیوه ممکن است:

شیوه اول که با استفاده از منوهای استاندار مرسوم و شیوه جالب‌تر که کلیک بر روی کاراکترها و انیمیشن‌های پویا در سایت است.

در مرکز سایت شخصیت “جیم کری” به چشم می‌خورد و در گوشه‌ای دیگر به  سمت  مجسمه “مایکل آنجلو” اشاره می‌کند و این در حالیست که بر روی درخت و با طراحی جالب گنجشکی با سر خود “کری” نشسته و شما را به صفحه توییتر “کری” هدایت می‌کند. در سایت این بازیگر امکانات منحصر به فردی برای اتصال به شبکه‌های اجتماعی و گفتگوی هواداران با استفاده از سایت‌هایی مانند Digg و MySpace میسر شده است.

در گوشه سایت‌ نیز پیش‌نمایش فیلم جدید “جیم کری” به نام “داستان کریسمس″ و آنونس‌های نمایشی این فیلم در دسترس علاقمندان است.

نام اصلی “جیم کری”، “جیمز یوجین‌کری” است. پدرش ساکسیفونست جاز بود و به همین دلیل از کودکی در نمایش‌ها و برنامه‌های کمدی حضور داشت. با بی‌کاری پدرش وضعیت خانواده نامساعد شد و وی مجبور شد بعد از مدرسه در یک کارخانه کار کند. به همین دلیل دبیرستان را رها کرد و پس از مدتی کارگری در ۱۹ سالگی از تورنتو به لس‌آنجلس نقل مکان کرد.

سال 1994 را باید سال “جیم کری” دانست ، اکران همزمان سه فیلم کمدی که در گیشه به موفقیت‌های فراوانی رسیدند نشانه خوبی برای ورود یک ستاره بود. ابتدا بازی در ”ایس ونچورا: کاراگاه حیوانات” و سپس ” ماسک ” و بعد هم ” احمق و احمق‌تر” او را به شهرتی باورنکردنی رساند تا جایی که برای قراردادهای بعدی‌اش مبلغ بیست میلیون دلار را طلب کرد.

هر چند در این سال‌ها آکادمی، کری را حتی شایسته دریافت کاندیدایی اسکار هم ندانسته اما او هم از سوی کانون‌های منتقدان و هم از سوی جشنواره‌ها و هم در مراسم اهدای جوایز سالیانه مورد تقدیر قرار گرفته است.

او با بازی در فیلم خیره کننده “درخشش ابدی یک ذهن پاک” تجربه جدیدی را پشت سر گذاشت و نشان داد که در فیلم‌های غیرکمدی نیز می‌تواند خوش بدرخشد .

کری با چهره‌های متفاوت و حرکات مخصوص به خود در آسمان سینمای امروز ستاره‌ایی محبوب است و همین چهره‌ها باعث می‌شود وی بازیگر مطرحی در سینمای معاصر به شمار آید.

مطمئنا شما نیز با بازدید از سایت این بازیگر محبوب به حرف ما خواهید رسید که طراحی این سایت به خوبی توانسته است از پس عنوان “جیم کری” برآید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Rooia می‌گوید

    خیلی ممممممنون
    درزمن جیمی رو عشقه از نظرم بهترین مرد دنیای