سفارش رپرتاژ در وبسایت فارنت
این روزها رپرتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری به عنوان جدیدترین روش بازاریابی دیجیتال مطرح است و وبسایت فارنت نیز به عنوان یکی از قدیمیترین وبلاگهای حوزه فناوری، این سرویس را برای علاقمندان به این نوع آگهی فراهم کرده است. ابتدا اجازه دهید تعریف رپرتاژ را با هم مرور کنیم.
رپرتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چیست؟
رپورتاژ تبلیغاتی یا همان رپرتاژ آگهی بنابر آن چیزی که در ویکیپدیا نیز تعریف شده به شکلی از آگهی گفته میشود که از نظر ظاهری در قالب یک مطلب عادی در یک رسانه منتشر و ارائه میشود و اگرچه در ظاهر ماجرا مخاطبان به طور معمول تصور میکنند که این گزارش مانند سایر مطالب رسانه به صورت بیطرف به آنها ارائه میشود اما آنچه که آنها میبینند، میشنوند و یا میخوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبههای ذهنی یک محصول یا سرویس در ذهن آنها است.
رپورتاژ آگهی در سایتهای خبری
در وبسایتهای خبری با محوریت محتوا نیز انتشار رپورتاژ آگهی متداول است که با اهداف متفاوت و گوناگونی ارائه میشوند به گونه ای که یک مطلب شامل یک یا چندین لینک به سمت تبلیغکننده و یا بدون آن، در قالب یک پست عادی به محتوای یک سایت اضافه میشود که درحالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی و سازمانیافته و با هدف تبلیغ یک محصول، سرویس یا.. است.
انتشار رپرتاژ در فارنت
همانطور که گفتیم فارنت به عنوان بخشی از راهکارهای تبلیغاتی خود برای مشتریان امکان انتشار رپورتاژ را فراهم کرده است. فارنت یکی از قدیمیترین وبلاگهای خبری حوزه فناوری اطلاعات است و به دلیل قدمت ده ساله و آپدیت هر روزه و انتشار محتوا در آن از اعتبار دامنه بالایی برخوردار است. فارنت هماکنون روزانه پذیرای بیش از 30 هزار بازدیدکننده و بیش از 60 هزار بازدید است و به طور میانگین ماهانه در حدود یک میلیون نفر از فارنت بازدید میکنند.
برای انتشار رپرتاژ آگهی در فارنت به نکات زیر توجه کنید:
- آگهیهای رپرتاژ مانند سایر مطالب در سایت به طور دائمی منتشر میشوند و برای رعایت قواعد منصفانه انتشار محتوا برای مخاطبان، در دسته رپرتاژ و با نام نویسنده بخش تبلیغات قرار میگیرند. در انتهای تمامی مطالب رپرتاژ آگهی نیز متن کوتاهی در راستای سلب مسئولیت فارنت از محتوای آن منتشر میشود.
- متن رپرتاژ توسط شما نوشته شده و تنها توسط تحریریه فارنت از لحاظ نگارشی مورد بازبینی قرار میگیرد. در صورتی که قصد دارید تهیه محتوای رپرتاژ خود را به متخصصان محتوای ما بسپارید این موضوع با دریافت هزینه جداگانهای مورد توافق قرار خواهد گرفت.
- تهیه تصاویر مورد نیاز با توجه به استاندارد تصاویر در فارنت (عرض 750 پیکسل) بایستی مورد توجه قرار گرفته و اندازه یک تصویر برای استفاده به عنوان تصویر اصلی مطلب باید در ابعاد مورد اشاره بوده باشد و در اختیار فارنت قرار گیرد.
- شما مجاز به استفاده از سه لینک فالو و یک لینک نوفالو در متن رپرتاژ خود هستید که باید به طور دقیق جایگاه آن را در متن مشخص کنید اما محدودیتی در تعداد کلمات متن وجود ندارد اگرچه تعداد بیش از حد آن باعث پائینآمدن بازخورد مطلب خواهد شد.
- هزینه تهیه و نگارش متن در صورت نیاز به صورت توافقی محاسبه میشود که برای مطالب عادی و مطالب بررسی و معرفی محصول متفاوت خواهد بود.
- مطلب رپرتاژ شما همانطور که گفتیم در دسته مطالب عادی قرار میگیرد و قرارگیری در دسته مطالب منتخب و اسلایدر بالای صفحه اول به مدت مشخص قابل انجام است.
- امکان لینک دادن در تایتلهای داخل مطلب و همچنین تصاویر وجود ندارد.
- لینک تنها به یک دامنه مجاز است و صرفا در صورت لینک دادن به وب سایتهای معتبر خارجی مانند ویکیپدیا امکان لینک به چند دامنه مجاز خواهد بود.
- امکان انتشار مطالب با موضوعات بررسی، راهنمای خرید، انتخاب وجود نداشته و از صفاتی مانند بررسی، بهترین، برترین و… در تیتر استفاده نشود.
- محتوا نباید به گونهای باشد که به نظر برسد توسط فارنت تهیه شده است.
- مطالب مرتبط با اینستاگرام مانند خرید فالور و.. پذیرفته نمیشود.