آمریکا آژیر خطر را از فیس‌بوک و توئیتر منتشر می‌کند!

در سیستم درجه‌بندی هشدارهای امنیتی ایالات متحده که از 27 آوریل به اجرا در خواهد آمد، دو رنگ جدید نیز اضافه شده است تا مجموع رنگ‌ها به 5 رنگ افزایش پیدا کند.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Mashable، دولت آمریکا در تازه‌ترین اقدام در جهت اطلاع‌رسانی به‌موقع در مواقع بروز اقدامات تروریستی و به خطر افتادن امنیت ملی، از شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک استفاده خواهد کرد.

در سیستم درجه‌بندی هشدارهای امنیتی ایالات متحده که از 27 آوریل به اجرا در خواهد آمد، دو رنگ جدید نیز اضافه شده است تا مجموع رنگ‌ها به 5 رنگ افزایش پیدا کند.

Homeland-security-advisory-system-twitter-facebook

این سیستم خبر رسانی و هشدار که از سال 2001 و پس از حمله به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی مرسوم شد در ابتدا فقط دو مرحله داشت که Elevated و Imminent نامگذاری شده بود که البته بعدها به خاطر اینکه ممکن بود موقعیت جاسوسان این کشور با این سیستم لو رفته و افشاء شود به صورت کامل اطلاع‌رسانی انجام نمی‌گرفت.

هشدارهای صادر شده در این سیستم تنها تحت شرایط معینی و برای دوره بسیار محدود زمانی اطلاع‌رسانی خواهد کرد که البته این اطلاع‌رسانی در توئیتر و فیس‌بوک پس از اطلاع‌رسانی کامل به مقامات کشور، مقامات ایالتی و همچنین مقامات محلی خواهد بود.

توضیح اینکه مطابق معمول در مورد رنگ پیغام‌ها به ترتیب از قرمز به سمت سبز حالت هشدار‌پذیری کاهش پیدا می‌‌کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجید می‌گوید

    بله دیگه وقتی همه شون عضو فیس بوک هستن در نتیجه آزیر خطر هم از این روش به اطلاع میرسونن /