در سال 2015:آندروید اول ،ویندوز فون دوم و آیفون سوم

با همکاری نوکیا و مایکروسافت ،بستر وینفون هفت آینده درخشانی خواهد داشت.

5

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت ،تحلیلگر ارشد IDC اعتقاد دارد که فروش تلفن های همراه هوشمند در سال 2011 بالغ بر 450 میلیون عدد خواهد بود که این آمار در مقایسه با فروش 303 میلیونی در سال 2010 افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

به هر حال بازار تلفن های همراه هوشمند دارای رشد 4 برابری نسبت به تلفن های همراه معمولی است که پیش بینی میشود در سال 2011 درصد مشارکت تلفن های همراه هوشمند به بیش از 49.2 درصد برسد.

در انتهای سال گذشته میلادی ،اندروید خود را به مکان دوم سکوی پرفروشترین ها رسانید و انتظار می‌رود که در سال 2015 با توجه به افزایش شرکتهای تولید کننده تلفن های همراه اندرویدی تاج افتخار را بر سر نهاده و بر سکوی اول تکیه بزند.

idc

کوین رستیو  در این مورد می گوید:”اگر چه در سنوات گذشته ،همیشه نوکیا و سیمبیان در حال از دست دادن بازار تلفن های همراه هوشمند بودند به نظر میرسد با اتحاد با مایکروسافت بر سر بستر وینفون که مایکروسافت نیز در حال از دست دادن آن بود این بستر تلفن های همراه هوشمند نیز بتواند خود را به سکوی دوم این رقابت تنگاتنگ برساند و سیمبیان نیز از دور خارج میشود و اگر هم رمقی برای نفس کشیدن داشته باشد در مکان آخر جاخوش خواهد کرد”.

البته طبق پیش بینی‌های IDC ،بستر آیفون و Ios در مکان سوم قرار گرفته و بستر HP’s webOS نیز در مکان چهارم قرار بگیرد.

رستیو ادامه میدهد که :”به طور کلی رشد بازار تلفن های همراه هوشمند در سال 2010 بسیار خوب و عالی بود که البته این بازار از سال 2009 دارای رقابت نفس گیری در بین شرکتهای تولید کننده بود و انتظار میرود کاربرانی که به هوشمند بودن تلفن همراه خود اهمیتی نمی دادند با تنوع در بین مدلهای تولید شده آنها نیز به سمت این بازار بیایند و به همین دلیل سال 2011 سال بسیار خوبی برای این بازار خواهد بود”.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. ayat می‌گوید

    baba bikhial farsi harf bezanin man ke mifahmam ama ghashang nist,oghdaro miresune

    فارنت: دوست عزیز! لطفا نظر خود را به زبان فارسی بنویسید تا قابل استفاده برای باقی دوستان نیز باشد.

  2. من می‌گوید

    جو زبان اصلی ترکونده

  3. Ali می‌گوید

    I think I was clear on my comment…what is the source you translated this article. you have taken that data table from somewhere, you did not put it together by yourself….so give a credit and mention it

  4. ar30 می‌گوید

    سایت رو درست اومدم ؟ چرا خارجی حرف میزنید؟:D

    اگه سال 2015 اینطور بشه خیلی خوبه.

  5. Ali می‌گوید

    What is your source?
    At least mention where you copy the info from…

    Farnet:
    Dear friend..
    This IDC study presents a five-year forecast for worldwide smartphone shipments by device vendors
    Link