گوگل 21 برنامه حاوی «بدافزار»را از اندروید مارکت حذف کرد!

این برنامه‌های رسمی فروشگاه حاوی بدافزار بودند که در برخی موارد موجب سرقت اطلاعات کاربران و ارسال به هکرها شده‌اند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی pcmag ،شرکت گوگل در یک اقدام کم سابقه در حدود 21 برنامه رسمی اندروید مارکت را به دلیل کشف محتوای حاوی بدافزار و تروجان از فروشگاه خودحذف کرد.

البته تا قبل از حذف شدن ، این برنامه ها حدود 50 هزار بار از سوی کاربران دانلود و بارگذاری شده بود که شرکت گوگل در حال کار بر روی حل مشکل این کاربران است.

برنامه های حذف شده در حقیقت یک نسخه کپی از برنامه های معروف در اندروید مارکت بودند و پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این برنامه ها حاوی تروجان و بدافزار خطرناکی هستند که قادر به سرقت اطلاعات شخصی کاربران بوده و حتی می تواند کنترل دستگاه تلفن همراه کاربر را نیز به دست هکرها بسپارند.

apps_by_myournet_thumb

چند روز پیش وبلاگ رسمی سایمانتک گزارش داد که برنامه های مخرب و حاوی بدافزارها به طور قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش در اندروید مارکت هستند  وبه عنوان مثال  برخی از این گونه برنامه‌ها با استفاده از کدی به نام Android.Pjapps بدون اطلاع کاربران شروع به نصب برنامه های کاربردی ،مرور وب سایت‌ها ،اضافه شدن به بوکمارک ها و حتی ارسال پیامک به صورت اختیاری می‌کنند.

در حال حاضر تعدادی برنامه حاوی تروجان از فروشگاه گوگل حذف شده  و به دلیل اینکه اندروید یک بستر باز است گوگل باید نظارت بیشتری بر برنامه ها داشته باشد.

super_guitar_solo

به عنوان مثال شرکت اپل برای هر برنامه نویس و توسعه دهنده خود کد خاص تعیین کرده و بعد از عرضه برنامه از سوی او ،چندین روز در انتظار بررسی و نظر نهایی شرکت اپل مانده و در صورت تائید در فروشگاه ایتونز قرار می‌گیرد در حالی که در فروشگاه گوگل این طور نبوده و کاربران صرفا با ثبت نام در فروشگاه می‌توانند برنامه های خود را در اندروید مارکت قرار دهند و مسلم است چنین رویکردی باعث افزایش نگرانی های امنیتی کاربران خواهد شد.

برخی از برنامه های حذف شده عبارت است از:

Falling Down ،Super Guitar Solo،Super History Eraser،Photo Editor،Super Ringtone Maker،Chess،下坠滚球_Falldown

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.