چگونه رسما اجازه دسترسی به حساب جیمیل خود را به دیگران بدهیم!

شما در واقع در امکان جدید جیمیل می‌توانید تمامی امکانات موجود را به یک آدرس دیگر پست الکترونیکی نیز بدهید تا آن آدرس پست الکترونیکی به تمامی امکانات شما مانند خواندن، فرستادن ایمیل و سازماندهی و حتی پاک کردن اطللاعات آن دسترسی داشته باشد.

1

به گزارش فارنت اگر شما هم از جمله افرادی هستید که باید روزانه به صندوق‌های پست الکترونیکی بیشتر از یک صندوق سر بزنید و نامه‌های الکترونیکی وارده را خوانده و یا به آنها پاسخ بدهید، اکنون جیمیل به یاری شما آمده تا بتوانید به راحتی به تمامی امکانات دو آدرس پست الکترونیکی در کنار یکدیگر دسترسی داشته باشید.

شما در واقع در امکان جدید جیمیل می‌توانید تمامی امکانات موجود را به یک آدرس دیگر پست الکترونیکی نیز بدهید تا آن آدرس پست الکترونیکی به تمامی امکانات شما مانند خواندن، فرستادن ایمیل و سازماندهی و حتی پاک کردن اطللاعات آن دسترسی داشته باشد.

البته این امکان در صورتی حاصل می‌شود که شما آدرس پست الکترونیکی جیمیل فرد مورد نظر را در تنظیمات پست الکترونیکی خودتان اضالفه کنید.

به طور مثال من از دو آدرس الکترونیکی استفاده می‌کنم یکی برای امور شخصی و ارتباط با دوستانم و دیگری آدرس جیمیل سایت که برای ارتباط با افراد و پاسخگوئی به سوالات و موارد پیش‌آمده استفاده می‌کنم.

چک کردن این دو آدرس پست الکترونیکی مستلزم آن است که یا من هر یک از آنها را در مرورگر جداگانه‌ای باز کنم و یا اینکه برای وارد شدن به دیگری از صندوق اول خروج یا Sign Out  کنم.

Gmail Delegation

گزینه جدید «نمایندگی» که به تازگی اضافه شده می تواند کار من را راحت کند و من به سادگی می‌توانم نامه‌های خود را از یک حساب جیمیل دیگر چک کرده و به آنها پاسخ دهم و یا به شخص دیگری مانند برادر خودم اجازه دهم به نمایندگی من تمام ایمیل‌ها را خوانده و به نمایندگی از سوی من آنها را پاسخ دهد.

Gmail Delegation

شما برای دسترسی به این گزینه ابتدا به گزینه تنظیمات (Setting) در گوشه بالا سمت راست رفته و در زبانه اعتبارها (Accounts) شما شاهد قسمت جدیدی هستید که  «اعطای دسترسی به حساب شما» (Grant access to your account) نام دارد و به طور مثال ما در اینجا در حالی که در آدرس پست الکترونیکی  اصلی سایت هستیم اجازه دسترسی را به آدرس شخصی خودم می‌دهم.

Are you sure

پس از تایید آدرس ایمیل فعالسازی به آدرس درج شده فرستاده می شود که نهایتا این‌ آدرس در گوشه بالای سمت راست صفحه جیمیل نمایان می‌شود.

Gmail Delegation

6

Gmail Delegation

در همین حال گوگل امکان جدید را نیز به جیمیل خود افزوده است که احتمالا بی‌ربط به امکان جدید شرح داده شده در بالا نیست در امکان جدید گوگل شما قادر خواهدی بود تا آدرس‌های پست الکترونیکی را که از صندوق پست الکترونیکی خود پاک کرده‌اید تا حداکثر فاصله یک ماه دوباره بتوانید انها را برگردانید.

restore contacts in Gmail

برای استفاده از این امکان به گزینه تماس‌ها (Contacts)‌بروید و در دکمه کارهای بیشتر (More Actions) بر روی گزینه بازگرداندن تماس‌ها (Restore Contacts) کلیک کنید تا صفحه جدید برای شما باز شود.و با ایجاد تنظیمات بازه زمانی بر روی ان که از شما پرسیده است که خواهان بازگشت اطلاعات تماس خود تا چه بازه زمانی هستید، شاهد بازگشت آنها خواهید بود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. salam می‌گوید

    سلام

    خسته نباشید
    این امکان که ماله زمان ناصرالدین شاه بود که بابا