با بهترین رقبا و جانشینان سرسخت جی 3 ال‌جی آشنا شوید!

با معرفی رسمی ال‌جی جی3 بار دیگر صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌ها در زمینه انتخاب بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار بالاگرفته است. با عرضه رسمی این پرچمدار جدید ال‌جی از فردا در کشور کره‌جنوبی، به طور قطع نمی‌توان از قابلیت‌های کم‌نظیر این گوشی هوشمند صرفنظر کرد.

4

استفاده از قابلیت‌ها، طراحی و حتی رابط کاربری متفاوت، انتخاب بهترین گوشی موجود در بازار را کمی سخت کرده است. صفحه‌نمایش Quad HD ال‌جی با رزولوشن 2560 در 1440 نیز به عنوان برگ برنده این گوشی هوشمند به شمار می‌‌آید. با این اوصاف در زیر به بررسی حریفان سرسخت این گوشی هوشمند خواهیم پرداخت.

1-  گلکسی نوت 3

نوت 3 را می‌توان سرسخت‌ترین رقیب ال‌جی جی3 برشمرد. این فبلت 5.7 اینچی اگرچه بلندتر و پهن‌تر از جی‌3 با حاشیه‌های باورنکردنی صفحه نمایش است اما همچنان گزینه‌ای ایده‌آل برای خریداران به حساب می‌آید.

note 3 vs g3

نوت 3 ممکن است کمی کندتر از جی3 به نظر برسد اما با صفحه نمایش تمام اچ‌دی، این گوشی هوشمند همانند جی3 قادر به تصویربرداری 4K است و از قابلیت قلم هوشمند S Pen و صفحه‌نمایش Super AMOLED بهره می‌برد. جی‌3 در زمینه دوربین با توجه به بهره‌گیری از دوربین 13 مگاپیکسلی و لرزش‌گیر مکانیکی و دستیار لیزری برای فوکوس در حین عکس‌برداری احتمالا عملکردی مثبت در این زمینه به همراه خواهد داشت.

 2-  اکسپریا زد 2 سونی

شرکت سونی با درپیش گرفتن سیکل زمانی 6 ماهه برای معرفی گوشی‌های هوشمند، 6 ماه پس از معرفی اکسپریا زد1، گوشی جدید خود یعنی زد2 را معرفی کرد. این گوشی 5.2 اینچی ابعادی مشابه جی‌3 دارد و البته سونی سعی کرده مشکلات موجود در زد1 و زد، به ویژه در زمینه زوایای دید را برطرف کرده و البته فراموش نکنید که زد1 از پردازنده پرسرعت اسنپ دراگون 801، سه گیگابایت رم و دوربین 20 مگاپیکسلی با سنسوری بزرگ‌تر بهره می‌برد.

z2 vs g3

از سوی دیگر جی‌3 از لرزش‌گیر مکانیکی به همراه سیستم فوکوس خودکار لیزری بهره می‌برد. فراموش نکنید که زد2 ضد آب بوده و البته بر خلاف جی‌3 باتری آن به راحتی قابل تعویض نیست.

 3-  گلکسی اس5 سامسونگ

این گوشی هوشمند سامسونگ را نیز می‌توان یکی از رقبای سرسخت جی‌3 به حساب آورد. سامسونگ همواره هرچه در توان داشته در زمینه بازاریابی به کار برده تا باعث افزایش فروش پرچمداران خود شود.

s5 vs g3

جدا از بهره‌گیری از صفحه‌نمایش 5.1 اینچی تمام‌اچ‌دی در مقایسه با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی Quad HD جی‌3، کوچک‌تر و باریک‌تر بودن اس5 و استفاده از سنسور تشخیص اثرانگشت به عنوان مزایای اس5 به حساب آورده می‌شوند. اس5 سامسونگ ضد آب و ضد گردوغبار بوده و از دوربین 16 مگاپیکسلی ISOCELL بهره می‌برد. این درحالیست که دوربین 13 مگاپیکسلی جی3 هنوز راه زیادی برای اثبات ادعای خود دارد.

4-  اچ‌تی‌سی وان (M8)

اگرچه در زمینه نسبت صفحه‌نمایش به ابعاد گوشی، ال‌جی تلاش زیادی در بهینه‌سازی جی‌3 داشته اما به واقع باید اذعان داشت M8 گوشی خوش‌دست‌تری است. از بدنه با کیفیت اچ‌تی‌سی وان جدید نیز نمی‌توان صرفنظر کرد. ال‌جی جی‌3 با رزولوشن 2560×1440از تراکم پیکسل بسیار بالایی برخوردار است و این درحالیستکه اچ‌تی‌سی وان به صفحه‌نمایش تمام اچ‌دی تجهیز شده است.

m8 vs g3

میزان روشنایی صفحه‌نمایش و زاویه دید نیز در هر دو تقریبا در یک اندازه است. لازم به یادآوری مجدد نیست که جی‌3 از دوربین 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد و این درحالیستکه دوربین 4 مگاپیکسلی M8 به قابلیت‌های دیگری نظیر فوکوس مجدد بعد از عکس‌برداری برخوردار است، و البته جی‌3 نیز به قابلیت Magic Focus مجهز شده که می‌تواند پس زمینه را تار کند تا قابلیت عمق میدان در تصاویر محقق شود.

 5-  آیفون 5S اپل

در بررسی‌های شانه به شانه، نمی‌توان حضور محبوب‌ترین گوشی‌ هوشمند دنیا یعنی آیفون 5S را نادیده گرفت. این گوشی هوشمند با توجه به بهره‌گیری از اکوسیستم یکپارچه اپل، کارایی بالا و کیفیت خوب ساخت، همواره به عنوان گزینه جدی برای خریداران به شمار می‌آمده است.

iphone 5s

این گوشی هوشمند اگرچه جمع‌وجورتر از جی‌3 بوده اما هرگز گوشی ضعیفی به حساب نمی‌آید. انتخاب بین آیفون 5S و پرچمدار جدید ال‌جی، همان عنوان قدیمی انتخاب بین پلتفرم‌های محبوب و البته اندازه مورد نظر کاربر است.

6-  ال‌جی جی‌پرو 2

جایگزین دیگر جی‌3، یک گوشی از برند ال‌جی است. جی‌پرو2 با صفحه‌نمایش 5.9 اینچی و رزولوشن اچ‌دی، از پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون 800 بهره می‌برد و به دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه OIS تجهیز شده است.

g pro 2 vs g3

این گوشی را می‌توان جانشینی ایده‌آل برای جی‌3 و البته برای دوستداران صفحه‌نمایش‌های بزرگ با کارایی مشاهده محتویات تصویری، بازی و یا وب‌گردی به حساب آورد.

7-  ال‌جی جی 2

اگر به دنبال تجربه‌ای بی‌نهایت مشابه جی ‌3 و البته با قیمتی پایین‌تر هستید، بدنیست نیم‌نگاهی به جی ‌2، دیگر گوشی این برند کره‌ای داشته باشید. صفحه نمایش کوچک‌تر 5.2 اینچی عملا کار با یک دست را آسان‌تر خواهد کرد و البته این گوشی هوشمند نیز از دوربین 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

g2 vs g3

فراموش نکنید که با خرید این گوشی، شما صاحب اولین گوشی ال‌جی با صفحه‌نمایش Quad HD و همچنین سیستم فوکوس خودکار لیزری نخواهید شد!

 8-  Oppo Find 7

بدنیست اشاره‌ای هم داشته باشیم به گوشی دیگری که از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن Quad HD بهره می‌برد. این گوشی که از سوی شرکت چینی Oppo و احتمالا همزمان با عرضه جهانی جی‌3 روانه بازار خواهد شد از مشخصاتی تقریبا مشابه جی‌3 یعنی دوربین 13 مگاپیکسلی و پردازنده اسنپ دراگون 801 بهره می‌برد.

oppo find 7 vs g3

باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی نیز از دیگر مشخصه‌های این گوشی هوشمند است. فراموش نکنید که این گوشی هوشمند فاقد سیستم OIS در دوربین بوده و البته از نظر ابعاد، بلندتر است، اما به احتمال زیاد از قیمت پایین‌تری برخوردار خواهد بود.

Source: phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Rasool می‌گوید

    فقط جی 3

  2. پرهام می‌گوید

    عزیزم اشتباه نکن 5sبه پای جی 3 نمیرسه
    از همه لحاظ …
    یکمی فکر کنی واست خوبه

  3. rasool می‌گوید

    جی3 بهترین گوشی دنیا

  4. Amir می‌گوید

    ببخشید باآمدن گوشی های 64 بیتی
    بنظر شما این گوشی ها از رده خارج نمیشند؟؟؟
    یه نکته دیگه
    اندروید با اسنپدراگون 1000
    هم به پای حتی
    5s
    نمیرسه
    اونم به خاطر طرز پردازش عجیب داده ها هست
    که همیشه مقدار زیادی از حافظه بی جهت درگیر میشه