تا سال 2014:صعود آندروئید و سقوط آزاد آیفون!

در عین شگفتی پلاتفرم آیفون بعد از بلک بری در رده چهارم پلاتفرم های تلفن همراه هوشمند قرار می‌گیرد

8

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی فورچون،موسسه معتبر گارتنر جدیدترین تحلیل آماری و پیش بینی خود را در مورد بازار تلفن‌های همراه هوشمنددر سراسر جهان تا سال 2014 را منتشر کرد.

بنا بر گزارش این موسسه، مایکروسافت تنها می‌تواند مدیریت فروش در حدود 21,308.8 واحد تلفن همراه مبتنی بر ویندوز موبایل را تا سال 2011 بر عهده بگیرد و انتظار می‌رود که تا سال 2014 مجموع این فروش به 34,490.2 واحد برسد .

در سال 2011 ،پلاتفرم سیمبیان موفق به فروش 141,278.6 واحد تلفن همراه خواهد شد که انتظار می‌رود این رقم برای سال 2014 به رقم 264,351.8 افزایش پییدا کند.

پلافترم آندروئید نیز در سال 2011 فروشی در حدود 91,937.7 واحدخواهد داشت که انتظار می‌رود این رقم در سال 2014 به 259,306.4 واحد برسد.

در عین شگفتی استیو بالمر و ویندوز موبایل پرسر و صدایش پایین‌تر از بلاک بری قرار گرفته است که آنهم خود نیز در حال افت فروش است.

بنا بر رده‌بندی موسسه گارتنر در سال 2014 رده‌بندی پلاتفرم‌های تلفن همراه  هوشمند به ترتیب به این صورت خواهد بود:1-سیمبیان ، 2- آندروئید ،3- آیفون ،4- ریم یا همان بلک بری ، 5 –سایر پلاتفرمها و 6- ویندوز موبایل خواهد بود.

به هر حال باید تا سپتامبر سال 2014 باید منتظر ماند ودید که پیش بینی این موسسه معتبر تا چه حد درست از آب خوهد درآمد وآیا تا آن سال شاید پلاتفرمی مانند MeeGoo نوکیا با یک جهش خیره کننده تمام پیش بینی‌ها را بر هم خواهد زد.

واحدها به میلیون عدد است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. NiMa می‌گوید

    من معمولا تو وب زیاد ابراز نظر نمی‌کنم اما واقعیت اینجاست با نهایت احترامی که برای آندروید و یا ریم و .. قائل هستم دپولی آیفون داستان دیگه ای هست. به نظرم به دور از تعصب اگه بخوایم حرف بزنیم و تفاوتهای تکنیکال نسبی ( و نه شاخص) رو در نظر بگیریم یه اسمارت‌فون خوب اساسا با اپلیکیشن هایی که موجود هست می‌تونه اقتدارشو نشون بده و هم از نظر کیفیت و هم کمیت و هم تنوع و .. اپل استور و اپلیکیشن های اپل بی نظیر رو میشه گفت فعلا بی رقیبه. آسونی کار با ایفون و همه محصولات اپل هم چیزی نیست که بشه توش بحثی کرد همینطور شیرینی بخصوص کار با اونها. من چهار سال وایو داشتم و واقعا هم راضی بودم و یه آخ هم نگفت اما مدتی که مک بوک گرفتم و بذارین صادقانه بگم اصلا نمیشه راحتی و سرعت و قدرت مک او اس و کل دستگاه رو با چیزی مشابه مقایسه کرد. لازمه ادم با هر دو تا کار کنه تا تفاوت ها رو ببینه و مواقعا لمسشون کنه. Apple is actually sth else

  2. حسن می‌گوید

    هیشکی عمرا بتونه جای آیفون رو بگیره !

  3. Mehran می‌گوید

    Chi begam valla
    Mahsoolate andoid google bar aye 100 ta sherkat tolid mishe va sad ta gooshiye mokhtalef dare too bazar mifrooshe AMA apple faghat iPhone ro biroon dade vali in hame tarafdar dare!!!! 

  4. شهرام می‌گوید

    من در مورد اینکه سیمبین این جوری بالا بره کاملاً مخالفم، چون همین الانش هم نوکیا اعلام کرده از این به بعد روی گوشی های بیزینسش ویندوز نصب میکنه.

    و در مورد محصولات اپل هم، من شخصاً قبولش دارم ولی هر محصولی که درست کرده سریع رو دستشو زدن، جه لپ تابش چه گوشیش. ما قبل از اپل هم لپ تاب های سونی داشتیم که 14 ساعت شارژ نگه می داشت.(در سری تی ایکس)
    برای همین ایفون جدیدش هم سامسونگ همزمان با اون گوشی درست کرد که از اون خیلی سر بود. البته منهای گرافیک دلنواز تر سیستم عاملش.

    ولی اپل چند سال گذشته در مورد ابتکار به خرج دادن واقعاً عالی عمل کرده.

  5. عماد می‌گوید

    داداش هیپچی اپل رو از پا در نمیاره . هر وقت یه تبلت زدن که فققط 10 ساعت باتری نگه داره و یه نوت بوک ساختن که با نهایت ظرافت و نازکی 10 ساعت باتری نگه داره بعد ادعایی کنن و حالا من دیگه راجع به نرم افزار ها و سیستم عامل زیبای اپل چیزی نمیگم!

  6. وحید می‌گوید

    dameton gar ama anroyd garde ifon ham jam nemikone.
    doroste ke anroyd ghabeliyatash bishtar shode ama on gerafih ifon hanoz ro dast nadare.

  7. کوروش می‌گوید

    آندروید عالیه

    گلکسی اس گرفتم و راضی ام. راضی ام؟ فوق العادس

  8. ar30 می‌گوید

    مردم چه میدونن سیستم عامل چیه؟! قبلا یا نوکیا میگرفتن یا سونی اریکسون چون ارزون بودن به نسبت
    الانم سامسونگ و سونی اریکسون
    ———–
    ولی الان بهتر شده یه ذره بیشتر میدونن

    من خودم که قصد خرید یه اسمارت فون رو دارم . بخاطر کار با ویندوز . ویندوز موبایل رو خیلی دوست داشتم ولی بعد یه کم تحقیق کردم دیدم که آندروید خیلی بهتر میتونه باشه و قصد دارم htc desire رو بگیرم. اگر هم نشد HTC Aria