امارات: «بلک‌بری» بهترین ابزار در دست جاسوسان آمریکا و اسرائیل!

دولت امارات کشور امریکا را ذینفع اولیه در این مورد می‌داند و این بهترین مهمل برای جاسوسان این کشور یعنی آمریکا است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس پلیس دبی اذعان داشت به مدارکی دست پیدا کرده است که جاسوسان اسرائیلی و امریکایی از سیستم خاص پیام رسانی بلک بری به نفع خود بهره برداری می‌کنند.

دهان خلفان رئیس پلیس دبی در این مورد گفت:”ایالات متحده زینفع اولیه در این عدم کنترل است زیرا به راحتی جاسوسانش از کشور امارات اطلاعات حساس را به سرقت می‌برند”  واو همچنین در ادامه گفت:”کشورهای غربی ما را به محدود کردن کاربران بلک بری متهم می‌کنند  و البته ممکن است کشورهای غربی نگرانی ما را در مورد امنیت نداشته باشند”.

خلفان که به نظر بسیار رک صحبت می‌کند هنوز از ترور مبارز فلسطینی به دست عوامل جاسوس اسرائیل در یک هتل در دبی در ماه  ژانویه بسیار عصبانی است  و معتقد است جاسوسان از طریق سیستم پیامک بلک بری متوجه مکان مبارز فلسطینی شده‌اند و البته او اشاره‌ای نکرد که که چرا واشنگتن باید علاقه‌ای به جاسوسی در امارات متحده عربی داشته باشد”.

دولت امارات  که در این کشور بیش از 500 هزار کاربر تلفن همراه بلک بری وجود دارد اعلام کرد که خدماتی مانند پیام رسان بلک‌بری،ایمیل و سرویس‌های مرور وب را در این تلفن همراه را از 11 اکتبر مسدود می‌کند تا زمانی که دولت امارات بتواند به پیام های رمز نگاری شده دسترسی داشته باشد.

چندی پیش دولت هندوستان نیز قصد محدود کردن سرویس‌های تلفن همراه بلک بری را داشت که بعد از دسترسی دولت هندوستان به پیام های رمز گذاری شده اعمال این محدودیت لغو شد.

سرویس پیام رسانی و پیامک بلک بری به سرورهایی در نقاط دور فرستاده می‌شود که دیگر نمی‌توان آنها را  ردیابی محلی کرد و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات و عربستان نگرانی را از این موضوع بارها اظهار داشته‌اند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.