گوگل بازار «وب‌ موبایل» را از دستان اپل خارج می‌کند!

سهم پلاتفرم آندروئید از 10 درصد در سال گذشته میلادی به بیش از 25 درصد در سال جاری رسیده است.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی اپل اینسایدر،طبق آخرین بررسی و تجزیه و تحلیل ترافیک سیستم عاملهای تلفن‌همراه در فضای وب ،پلاتفرم آندروئید در حال افزایش و پلاتفرم آیفون در حال از دست دادن سهم خود در این بازار است.

بنا بر آخرین آمار متتشر شده در روز جمعه نشان می‌دهد که در پایان ماه اوت سال 2010 سیستم عامل آیفون در حدود 56 درصد از ترافیک وب در تلفن های همراه هوشمند را به خود اختصاص داده بود در حالی که این آمار در سال گذشته در همین ماه سهم 70 درصدی را نشان می‌داد  و در مقابل پلاتفرم آندروئید در حدود 25 درصد ترافیک وب را درتلفن های همراه هوشمد به خود اختصاص داده است که در سال گذشته این آمار زیر 10 درصد بود و این سهم با سرعت باورنکردنی در حال افزایش است.

البته این کاهش اپل جای تعجب ندارد زیرا روز بروز بر تعداد تلفن های همراه آندروئیدی افزوده می‌شود و و شرکت اپل نیز همچنان با ایفون و آیپاد تاچ به مبارزه خود با رقبای سرسخت ادامه می‌دهد و البته در این گزارش ذکر نشده است که آیا آمار تابلت شرکت اپل نیز در این آمار لحاظ شده است یا خیر.

سایر رقبا مانند ریم یا همان بلک بری و سایر پلاتفرمهای هوشمند مانند سیمبیان و … نیز در همان رقم 10 درصد باقی مانده‌اند.

با این حال تحلیلگران وال استریت معتقدند با نهایی شدن معامله بین اپل واپراتور مخابراتی وریزون شرکت اپل می‌تواند مقداری از این سهم از دست رفته را بازگرداند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. فرید می‌گوید

    تابلت نه، تبلت آری !